pust!

2008-11-24 @ 08:41:14 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

Pust! Det var en lite småtung morgon här.

Eller morgonen i sig var bra. Vi steg upp för klockan ringde. Tösan var rätt nöjd och lekte för sig själv rätt bra så jag kunde käka frukost vid datorn. Underbart!
men mitt i allt upptäcker jag att klockan är 07.38. tösan ska vara på förskolan 07.45 och både jag och tösan sprang omkring i långkalsonger! Nu är det ju inte så där jätte noga att komma EXAKT i tid men endå. Jag hatar att vara sen.

 

Blev att klä på tösan och mig själv lite fort. Täckbyxor till mig själv. Overall med dubbla vantar till tösan. Hon parkerade sig själv i pulkan redan innan vi kommit ut så det var bara att dra ut den (med henne sittandes i) efter att vi båda blivit påklädda. Sedan började färden mot förskolan.

Det är ju inte speciellt långt. Men när det blåser och snöar i ansiktet på en och man får plumsa i snö som räckte halväg upp till knäna på vissa ställen och halka på is på andra ställen så kändes det… lite längre än vanligt.

Tillslut kom vi iaf fram välbehållna. Tösan med tårar i ögonen efter all blåst, men med ett leende på läpparna, och jag med en gnutta blodsmak i munnen.

 

 

Nu är jag tillbaka hemma i värmen. Har lyckats komma vidare i matteboken helt själv. Vägrar gå till skolan i det här vädret. Ska väl sätta mig vid böckerna igen.


Kommentarer

Postat av: Garbomannen

God morgon! =) Allt bra idag?



Ha det så bra.

2008-11-24 @ 08:49:09
URL: http://garbomannen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback