usch

2008-11-30 @ 15:20:34 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Usch. Det här har inte vart någon bra dag, inte alls.

 

Det hela började rätt trevligt med lite frukost då vi passade på att tända första ljuset och mös så där riktigt ordentligt i vårt julpyntade hem. Sedan kom grannarna förbi på kaffe. Trevligt, trevligt.  

 

Sedan blev det lite stressigt. Vi skulle hinna iväg och kika på skyltsöndagen. Fanns inte så mkt trevligt där inte (de mesta drar väl igång på kvällssidan). Och vädret var ju verkligen inget att hurra för. Snö och blåst. Blä.

Fick inhandlat en overall åt tösan. Bra. Träffade på en ren som tösan tyckte vart intressant. Såg jultomten går förbi en bit ifrån, men de uppmärksammade tösan inte för fem öre. Köpte en julklapp åt henne, kanske de bästa med hela resan? Hon höll då stenhårt i den på hemvägen.

Såg även ett par hästar när vi var på väg mot bilen och vi stannade och kikade på en snabbis. Men vi det laget var tösan så trött så hon brydde sig inte så där jätte mkt.

 

Tyvärr blev det inte att handla allt det vi tänkt.

Fick skicka iväg en lagom stressad gob till affären efter att han sövt tösan. Dessvärre fanns varken lussebullar (nej jag orkar inte baka nu), lim eller nå broderier (som jag kan sysselsätta mig med på kvällarna) på Ica. Snyft.

 

Blev pyttipanna till middag. Orkade inte med något med avancerat. Goben for omkring som en virvelvind och kände sig allmänt stressad och försökte hinna med de sista innan han ska åka medan jag lagade maten. Tösan sov.

Nu är vi alla nyätna och mår väl lite bättre.

 

Men goben ska ju åka idag och de känns inte kul. Det är väl de som har dragit ner stämningen på hela den här dagen. Jag vill inte. Jag vill verkligen inte. Det känns så tungt. Jag vill inte vara själv här hemma. Det är ju lite lättare när man har besök men man kan ju inte ha besökt 24/7. Och till Haparanda kan vi inte åka för mamma jobbar nätter hela veckan.

 

Nej nu ska jag försöka underhålla tösan. Hon är trött och grinig.


Kommentarer

Postat av: Emelie

Ja du har det inte inte så lätt du själv.. Jag hojtar till när jag inte är smittfri längre! :)

2008-11-30 @ 16:18:08
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback