bra natt

2008-10-01 @ 10:56:08 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Inatt har det vart så mkt bättre! Hon vaknade bara en enda lite gång. Kring ett. Tyvärr väckte katten mig vid fem och skulle ut. Då vart jag lite småpurken. Men det gick över igen när jag fick krypa ner under täckena igen. Ja, jag sov med två täcken inatt, var så extremt frusen.
min klocka ringde sex och 15-20 min senare vaknade tösan.

 

Jag är så nöjd med natten. Det kan ju faktiskt bero på att jag aktivera tösan väldigt mkt igår och serverade potatismos med köttbullar till både lunch och middag. Och hon åt. Väldigt bra.
Så inatt när hon vaknade så sket jag i att ge henne ersättning och bytte bara blöjan. Och hon somnade om, rätt fort faktiskt. Helt otroligt. Detta kommer jag försöka med fler gånger.

 

Om ni funderar på hur vi aktiverade oss under dagen så jag ju dela med mig av det också.
Tiden mellan frukost och lunch var väldigt seg. Kanske inte så kostigt med tanke på att hon var vaken tre timmar igår natt. Jag var trött och tösan var grinig.
men efter lunchen, som åts med god apatit, och vilan så cyklade vi iväg till simhallen. En timme senare cyklade vi hem för att käka middag (1/3 hamnade i håret) och efter det sprang vi ut i en timme.
Tyvärr var det väldigt kallt och jag hade inte klätt på oss ordentligt. Planen hade ju varit att vara ute i två timmar men icket. Istället gick vi in för att bada. Igen. Men hallo, inte kan jag ju skicka ungen till förskolan med gröt i håret! Så det blev ett bad, igen.
sedan, för att verkligen pumpa ut sina sista krafter (OBS: detta var faktiskt tösans egen ide, jag hade inget med det att göra) så bestämde hon sig för att skrika i ca 20 min för hon ville inte alls ha gröt. Hon ville ha kex. Tillslut ensade vi om en banan. Och några skedar gröt.

 

Ja så det är så gårdagen har sett ut. Själv diskade jag lite efter att ha lagt tösan. sedan la jag mig i sängen för att glo på Idol. Pratade med goben när det slutat. Saknade honom lite innan jag somnade. Men de känslorna hann liksom aldrig fästa riktigt ordentligt. Det var jag alldeles för trött för.

 

Ja detta kommer vi helt klart göra om. Idag är det förskola för tösan som gäller. Själv kommer jag ta en hemmastudiedag för jag har bokat tvättstuga. Men kommer verkligen kämpa på med matten. Ska försöka repetera de t jag räknat hittills så det verkligen sitter. Sådant kan man ju lika passa på att göra när man ska räkna hemma. Inte lika stor riks att man fastnar.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback