en lagom dag

2008-10-02 @ 08:24:54 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Igår vart en helt ok dag. Inget speciellt, inget extremt roligt men inte heller något extremt dåligt. Tösan vart på förskolan till halv två vilket var rätt skönt. Själv fick jag gjort en hel del matte. Repeterade några sidor i kap 3. Det tänker jag göra idag med, för jag känner att det inte riktigt sitter ännu. Det är inte så där jätte svårt. Men det är ju inte lätt. Det är helt enkelt en hel del att komma ihåg. Det är så där lagom svårt…
Och om det är någonting jag har lärt mig medan jag räknade på kap 2 så är det att man måste kunna början innan man kan fortsätta!

 

Hann även med tvätten, dammsugning och annat småplock. Ni vet allt det där tråkigt som man måste göra varje dag om man vill att lägenheten ska se någorlunda ut. Även om man inte riktigt vill göra det. För det är ju inte så där jätte kul… men visst finns det värre saker att göra. Som att tillexempel skura toastolen med en tandborste utan handskar. Så allt de där småplocket kanske är helt ok. om man jämför… Man kan ju nästa säga att det är lite så där lagom jobbigt.

 

När klockan närmade sig fem på eftermiddagen så började jag och tösan röra på oss mot busshållplatsen. Syster C hade hoppat på bussen i Happa och kom för att hälsa på oss. Det tyckte tösan var riktigt roligt. Tyvärr kunde vi inte stanna ute för det var blött och tösans regnkläder är på förskolan.
När klockan närmade sig Idol så kom syster på att hon ville ha godis så vi hoppade på cyklarna och drog till Ica. Så efter att tösan somnat så käka vi bulla och godis samtidigt som vi kolla på idol. En trevlig onsdagskväll. Så där lagom roligt ni vet.
Syster bestämde sig för att sova över här. Super bra tyckte jag! Tack vare det så han jag nämligen gå på morgonsim idag. Kl 05.45 steg jag upp och cyklade iväg mot sporthallen.

 

Natten var helt ok. Tösan vaknade kring elva och somnade om. Sen vaknade hon och somna om. Vaknade och somna om. Så höll det på till halv två ungefär.  Men sen sov hon hela natten. Och jag tar helt klart ”tjorvet” så tidigt som möjligt för att sedan kunna sova så många timmar som möjligt i sträck.
Så det var en helt ok natt enligt mig. Inte bra, hon sov ju inte hela natten vilket helt klart skulle vara det bästa, och inte dålig. För hon sov ju trotts allt. Den var lagom.  

 

Imorgon kommer älskade goben hem. Känner mig nästan lite smånervös! Ska byta sänkläder och städa hela lägenheten innan han kommer imorgon, har jag tänkt. Han trodde de skulle vara här till kvällen kring sju någon gång. Så då har man ju tid på sig. Känner mig nästan som en nykär fjortis! Funderar på vad jag ska ha på mig och vad jag ska göra med håret. Haha!
saknar min goben helt sjukt mkt. Kärlek!
I detta finns det inget lagom. Bara massvis med kärlek och längtan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback