fullt upp igår

2008-10-04 @ 07:37:32 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Igår hade den här morsan fullt upp ska jag be om att få tala om för er!

 

Dagen börjad med en morgonpromenad med grannen. Skönt att lufta sig lite!
sedan vart det raka spåret in i garderoben för att byta om till någonting som var lite mer passade för en sväng på stan. Men eftersom jag inte skulle vara på stan förens elva så passade jag på att syssla med det är eviga vardagsplockandet. Mitt i allt ringer E och hon och hennes underbar pöjk kommer förbi på kaffe. Riktigt roligt. Så länge sedan man träffat dem. Vi bestämde oss för en gymdejt då vi båda var tvungna att avbryta kaffedejten efter ett litet tag.

 

Bästa goben körde in mig och tösan till stan. Vi plockade upp F vid folkan och sedan åkte vi till Myggan för varsin baguette. Eller ja… jag delade faktiskt min med tösan. riktigt kul att träffa F, det var LÄNGE SEDAN. Men tyvärr var det roliga över efter en knapp timme. Tösan började bli lite för busig och ville inte hålla sig inom synhåll och dessutom skulle hon hem och sova. Så det vara bara att ringa underbaraste goben och be honom hämta oss.

 

Väl hemma igen så bytte jag om till gymkläder. E kom och hämta upp mig och jag sa hej då åt både tösan och goben.
På gymmer provade vi på lite nya maskiner och det gick väl så där. Tror jag kommer hålla mig till fria vikter hädanefter. Eller jag hittade faktiskt en maskin jag gillade som tränade nästan hela ryggen och det är ju bra. Det kan jag behöva!

efter vi var klara där och E skjutsat hem mig så drog jag i mig lite mat samtidigt som jag räknade några uppgifter. Försökte verkligen sitta ner och räkna men jag var för trött. Så la mig i sängen ett litet tag. Tösan sov så då tänkte jag att jag kunde passa på att göra det jag med!
strax efter att jag vaknat kom gobens bror M förbi och det var även dags för tösan att stig upp. Jag satte mig i köket för att räkna matte, göra potatismos och diska med tösan medan killarna höll på med sina datorer. Och ibland fick de faktiskt lite hjälp av tösan också ;).

 

Eftermiddagen, som bestod av köttfärslimpa, potatismos och broccoli, så gick jag och tösan ut en timme. Hade nog blivit lite längre om det inte vart så förbannat kallt! Brrr säger jag bara. Tillslut lockade jag in tösan med löften om bad. Så det första tösan gjorde när vi kom in var att springa in till toaletten. Med både mössa och skor.

 

Och efter badet var det kvällsgröt, en väldigt lång sövning, idol och sängen!

 

 

Få se vad denna dag har att erbjuda. Om ca 25 min ska jag iaf ner i tvättstuga. efter 11 kommer min fars sida av familjen på besök och däremellan ska jag väl försöka städa lite.
Men sedan vet jag inte riktigt. Kanske blir det att försöka plugga lite. Skulle behövas!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback