hoppets stjärna

2008-10-13 @ 06:37:42 Permalink Miljö/välgörenhet Kommentarer (2) Trackbacks ()

Igår åkte jag och tösan till Haparanda. Till mammsi i vojkkis närmare bestämt. Skönt att komma hit måste jag säga, nu när goben endå ska åka till umeå för att jobba.

 

igår, efter att syster slutat jobba, så kom hon också hit. Med fingerfärg!
så jag, tösan och syster målade lite. Det var faktiskt riktigt kul. Men tösan tyckte inte att det var så där jätte kul att duscha av sig sen. Stackaren!

 

Till sist vill jag bara påminna er om att julen börjar närma sig. Och alla är inte lika lyckligt lottade som vi i Sverige är. Därför skickar Hoppets stjärna ut jul/matpaket till behövande i tex. Lettland, Vitryssland och Moldavien (bla) varje år.

I år kommer jag, goben och tösan hjälpa Hoppets stjärna genom att fylla ett paket åt dem.

Detta går till på följande sätt: man tar fram en banankartong och fyller den med torrvaror, leksaker eller andra saker som kan passa. Det beror på vart man vill att paketet ska gå. De skickas bla till barnhem och pensionärer. Sedan kör man paketet till en uppsamlingsplats eller skickar det med bussgods. Om paketet väger under 20 kg så kostar det 88 kr att skicka paketet med BUSSGODS. Om man skickar flera paket så kostar det första 88 kr och resten 40 kr/st (så om det finns fler i min närhet som vill sprida lite extra julglädje så får ni jätte gärna höra av er och föra iväg paketen tillsammans med oss).

 

Paketet kan tillexempel innehålla följande:

Vetemjöl
Havregryn
Mannagryn
Socker
Kaffe
Thè
Ris
Pasta (olika sorter är bara bra)
Burkskinka
Fruktkonserver
Cornflakes
Godis

Även hygienartiklar som tvål, shampoo, tandborstar och dylikt är jätte bra att skicka med.

 

För mer info så kan ni gå in på : http://www.starofhope.org/chooselanguage.html

http://www.hoppetsstjarna.se/portal/page?_pageid=97,178675&_dad=portal&_schema=PORTAL

Tyvärr har det vart lite problem med den svenska sidan där men jag hoppas de löser det snarast.

 

Om ni vill veta mer eller läsa om andra som brukar skicka paket och få lite tips och idéer så kan ni gå in på : http://www.familjeliv.se/Forum-5-158/m35538496.html

 

Nu hoppas jag ju självklart på att mina 10 pers hör av sig och vill skicka paket ;)


Kommentarer

Postat av: camilla'

ja det vore ju verkigen en jättefin sak att göra, bara det att det tar emot att börja köpa en massa och sedan skicka iväg det, när jag är så snål så jag inte ens köper nya skor åt mig, haha. JA jag vet, sicket i-landsproblem...

2008-10-13 @ 22:06:04
URL: http://ccurry.blogg.se/

Postat av: Saphire

Snart blir det dags för julpaket igen. Du är väl med i år igen?

2009-08-27 @ 23:34:46
URL: http://saphire.blogg.se/ennyborjan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback