jobbiga unge!

2008-10-16 @ 13:55:17 Permalink att vara mamma Kommentarer (3) Trackbacks ()

I natt har det varit lite tungt. Tösan har vaknat från och till mellan 2-5. Inte kul. Själv somnade jag om närmare halv sex och halv sju ringde klockan. Kul… eller så inte.

 

Drog upp tösan ur sängen kvart över sju. Smorde in, slängde på vanliga kläder och sedan utekläder och sedan bar jag henne till förskolan.

Efter att jag berättat om natten så frågade personalen om de fick lägga henne om hon blev väldigt trött. Självklart fick de det tyckte jag. Så de hade låtit henne sova i 20 min efter frukosten.

 

Nu ångrar jag mig. Hon har vägrat sova mellan 12-13.30 som hon annars brukar göra. Och nu börjar hon bli trött.  Vilket betyder att hon börjar bli grinig. Riktigt så där ”mamma-slår-ihjäl-någon-snart” grinig. Hon har lyckats med att slängt ner Giraffen i en skål med vatten så han är sjöblöt. Och hon är sur för att han är blöt. Men när jag hänger honom på tork så ska hon prompt ha honom. Sedan, när hon upptäcker att han är blöt, så blir hon skitsur och vill inte ha honom. Och så fortsätter det så. Och jag blir tokig.
Sedan, för att riktigt fullända det hela, så råkade hon ramlade ner från vår säng. Och hon slog sig. Och hon skrek. Och ville ha Giraffen. Tills hon upptäckte att han var blöt… Och nu är hon bara allmänt galen och skriker som ett tok och jag vet inte riktig vad jag ska göra.

 

Är det ok att packa ner jobbiga ungar i en låda och skicka iväg dem långt, långt bort och skita i att skriva avsändare?


Kommentarer

Postat av: camilla'

måå sötsyster :) tur att petri kommer hem idag endå :)

2008-10-16 @ 17:30:32
URL: http://ccurry.blogg.se/

Postat av: Ems

Låter som om mamma Mia behöver lite sömn. Skönt att gubben din kommer hem så du får mysa och han ta över sövandet ;)

2008-10-16 @ 17:35:29
URL: http://yoem.blogg.se/

Postat av: Bela

hehe förlåt, men slutknorren lät lite kul ut faktiskt :)

2008-10-17 @ 02:11:13
URL: http://bela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback