lite... lite småjobbigt

2008-10-30 @ 06:10:48 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Inatt har det varit lite… lite småjobbigt skulle man väl kunna säga.
Gick och la mig redan vid nio. Var sjukt trött. Läste, prata med goben, läste lite till och somnade. Vid elva vaknade jag av att jag mådde väldigt illa. Hämtade hinken från toan. De senaste kvällarna/nätterna har jag inte behövt den så den har fått stanna där inne. Men nu ville jag gärna ha den till hands. Lyckades somna om men vaknade rätt fort av att jag hade ont i halsen. Vart tvungen att gå upp och snyta mig. Sedan lyckades jag somna om.
Men den lyckan var inte långvarig för efter ett tag kom både illamåendet och det onda i halsen. Man tackar. Tösan vaknade och åt. Tror även hon hade ont i halsen för hon var lite smågnällig.
Försökte verkligen somna om. Gick upp och åt lite överblivna chips då jag läst att det kan hjälpa att äta lite på natten när man mår illa. Vet inte riktigt om de hjälpte. Var tvungen att gå upp och borsta tänderna efter ett tag för jag började må illa av smaken i munnen. Sedan var jag tvungen att snyta mig. Och alla gånger jag fick gå upp för att pissa. Helt otroligt. Börjar komma ihåg hur det var när jag väntade tösan och varför jag inte ville ha fler barn…

 

Hur som helst så lyckades jag somna om i några minuter just innan fem. Tösan vaknade kring 20 över. Kul. Eller så inte. Jag är trött. Halsen gör ont. Febern från igår morse flåsar mig i nacken och hotar med att anfalla mig igen. Jag har tvättstuga idag och jag borde verkligen gå till skolan men jag förstår inte riktigt hur jag ska lyckas med det.  

Och mamma har fullt upp i happa så hon kan inte ta tösan. Hos pappa är de sjuka och syster jobbar. Så man är mer eller mindre strandsatt. Antar att det är såhär att vara småbarnsmor och gräsänkling. Nåja, om ca en vecka kommer goben hem. Längtar.


Kommentarer

Postat av: Ems

Stackars lillamaa.. men du, behöver du hjälp finns jag inte långt bort. I värsta fall jobbar jag ju.

2008-10-30 @ 13:57:03
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback