snart...

2008-10-21 @ 07:37:03 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

I söndags var det ju jätte mkt frost ute, ganska långt in på dagen. vi vart ute hela familjen (ja tom ådi! Bilder finns här: http://www.pixbox.se/alb_show_id933204_page0.html).
Jag blev väldigt uppfylld av känslan av att de snart skulle bli vinter. Så mysigt! Förhoppningsvis blir inte den här vintern så som det har en tendens att bli annars. Ni vet man brukar bli så trött och smådeppig av mörkret. Man stänger in sig hemma för att de är för kallt för att gå ut. Och när våren närmar sig så likna man mest en gammal hopskrumpen mögelklump! haha

 

Helt ärligt så tror jag inte att de kommer bli så i år. Inte för mig, för i år har jag ju tösan! Och tösan gillar att vara ute. Förra året var hon lite för stor för vagnen, hon trivdes inte alls i den. Men hon var för liten för att ”leka” ute. Men i år är åldern alldeles rätt.

 

Och när den där känslan av vinter väl hade stadga sig inuti mig så var det ju inte långt till ”snart är det jul” känslan! Den känslan är helt enkelt alldeles underbar! Jag älskar känslan, jag älskar julen. Sen jag vart gravid med tösan så har julen vart min absoluta favorit bland högtiderna! För julen, enligt mig, är ju en typisk familjehögtid. Och då är det ju bara alldeles underbart att ha en helt egen liten familj att fira med. Och så ska vi ju fira hemma i år, igen. Den här gången är det pappa och den sidan av familjen som kommer.  Synd att det är två månader kvar! Nåja, de går väl fort, antar jag…

Då har man ju tid på sig att planera ;)


Kommentarer

Postat av: tiny

Jag längtar också efter julen. q: men det går fort.. gillar mest när det börjar bli 1a advent o man börjar pyssla lite. då har man allt framför sig. haha.

2008-10-21 @ 11:34:38
URL: http://tinys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback