STRESSAD

2008-10-22 @ 08:33:21 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

Idag känner jag mig sjukt stressad.
Varför? Jo för att jag lämnade tösan på förskolan utan att själv fara till skolan.
Varför? Jo för att jag måste tvätta.
Varför? Jo för att tvättkorgen luktar piss.

Det är ju så att tösan för det mesta springer utan blöja här hemma men hon har inget intresse av att gå på pottan eller göra sina behov i toastolen. Istället pissar hon lite här och där här hemma. Detta åtgärdas oftast med att jag slänger en handduk över det tills jag har tid att skura upp de ordentligt. Och detta resulterar ju i en mängd handdukar som luktar piss i tvättkorgen. Och de betyder ju i sin tur att tvättkorgen inte kan stå i mer än MAX ett par dagar.

 

Hur som helst så känner jag mig sjukt stressad över att jag inte gick till skolan. För nu kommer alla MÅSTEN. jag måste det och jag måste det och det och det och det…

 

I ett försök att bringa ordning på kaoset i mitt huvud så har jag gjort en lista på allt:

 

Tvättstugan (bara 2 vändor kvar)
frukost (håller på med i detta nu)
matte (repetera allt jag hittills gjort och försöka komma vidare)
dammsuga (det räcker ju inte med att jag damsög 3 ggr igår. Nej, nej… hallen är full av sand. )
plocka undan torr och ren disk
diska den skitiga

koka de nya napparna och nappflaskan
vika in torra och rena kläder
småplocka (leksaker, böcker, tidningar, kläder… listan kan göras oändlig)

Bädda sängarna

Gå med insamlingarna (3 vändor)

göra ett pilates pass

Kanske skura, om jag orkar och hinner.

Äta lunch

 

Detta ska då vara gjort innan 13.30 då jag hämtar tösan från förskolan. Önska mig lycka till!


Kommentarer

Postat av: Ems

Lycka till, och jag ser helst till att du andas mellan varven också -ok?

2008-10-22 @ 10:11:05
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback