trött

2008-10-09 @ 06:11:16 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Kvällen igår var väldigt … jobbigt. Hon somnade två timmar senare än hon brukar. Så efter att hon lagt sig så gick jag och la mig! Natten var väl ok. hon vaknade 01.30 och somnade om rätt fort. Själv hade jag lite svårt att somna om men tillslut så. Men sen vaknade hon fem. Försökte söva om henne till närmare sex men icke. Så inte nog med att hon la sig alldeles för sent. Hon vaknade alldeles för tidigt också. Och jag tycker att det är väldigt otrevligt att stiga upp fem. Så de så.

 

Som tur är så ska hon på förskolan idag. Själv borde jag gå på matematiken men det går inte.
Tvättkorgen är proppfull och stinker piss. Tösan fick en flaska blåbärssoppa igår och nu är halva vardagsrumsgolvet ”ommålat”.  Jag som skura i förrgår… Våra sängkläder är invaderade av smulor och sand! Vet inte riktigt vart de kommer ifrån men jag tror att sanden kan skyllas på Ådi. Smulorna går absolut inte att skylla på mig. Icket! Så fastän det inte är jag som orsakat det så måste jag  byta dem. Diskhögen måste ha fått eget liv för jag förstår inte hur man kan samla på sig så mkt disk på några fjuttiga timmar, speciellt inte när man bara är två st! Eller en och en halv kanske man borde säga. Sen var det väl inte så där jätte mkt mer. Förutom allt vardagsplock. Alla leksaker och alla nappar som ligger överallt. Alla kläder… alla allt.  
Ja och så har vi ju det faktum att jag borde gå på gymmet idag. Finaste Emelie har lovat att passa tösan idag, igen! Efter ett tror jag de skulle bli. Så hinner jag iväg dit också. Men just nu känns det ungefär som det absolut sist jag skulle vilja göra. Just nu vill jag bara lägga mig ner rakt upp och ner och sova.

 

Nåja, goben kommer hem idag på eftermiddagen/kvällen! Så glad! Så till dess vill jag ha hunnit städat. Och sen borde jag verkligen duscha och raka mina ben. För det var verkligen ett tag sedan. Och sen kommer det nog krävas en hel del smink för att förvandla detta trötta ansikte till någonting som ens går att jämföra med attraktivt! För ikväll vill jag faktiskt kramas riktigt hårt. Har ju saknat min gobe helt sjukt mkt den här veckan.

 

kärlek

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback