aktiv dag

2008-09-03 @ 21:25:15 Permalink att vara mamma Kommentarer (2) Trackbacks ()

Idag har vart en väldigt aktiv dag!

 

Det hela började när jag steg upp 20 över sex. Upptäckte att kaffet var slut så tog mig en kopp te istället. Sminkade mig, klädde mig, snabbkollade lite på internet, plockade lite här hemma, packade ihop matteböckerna och väckte tösan.

 

När jag frågade tösan om hon ville till dagis så fick jag nog ett ja. Hon sprang glatt till hallen och pekade på sin ryggsäck och knackade på dörren (när hon vill att man ska öppna en dörr åt henne så knackar hon på den). Därefter tog hon fram sin mössa och försökte få på sig den.

Så slängde på henne kläder, borstade tänderna, plockade fram sjalen och sen bar det av mot dagis.

Hon verkade känna sig hemma på en gång fastän hon vart sjuk och missat en del dagar.

 

Efter att jag försäkrat mig om att tösan hade de bra på dagis och sagt att de skulle ringa mig PÅ EN GÅNG utifall att hon inte verkade orka med så sprang jag hem och hämtade cykeln och trampade iväg mot matten. Fick hjälp med det jag funderat över i flera dagar och kunde äntligen komma vidare i boken!

 

Tio i tio lämnade jag lektionen (för den slutar då!) och svängde förbi Ica på vägen hem.

 

Väl hemma messade jag Emelie och bad henne komma på kaffe.

Medan jag väntade på henne så slängde jag in en lax i ugnen.

När hon kom så blev det lite skvaller och lite kaffe. Men tiden gick fort och tillslut skulle jag hämta tösan på dagis och Emelie skulle ut med sin hund.

 

När jag hämta tösan så fick jag av en STOR kram. Så härligt!

Allt hade gått bra där och hon hade trivts som fisken i vattnet. De undrade om hon alltid var lika glad och härlig hemma. Vad svarar man på de? Tja… för det mesta. Om hon bara får den stimulans hon behöver så.

På vägen hem från dagis ringde grannen och bjöd in mig på te.

 

Släppte av tösan hemma. Hon skulle ju endå bara sova så de tyckte jag goben kunde ta.

Sprang över till grannen för te och lite mera skvaller.

Återinge så sprang tiden iväg. Var tvungen att springa hem.

 

Hemma slog jag igång med lite mer storkok. Vitkålsgryta med linser och linssoppa. Passade även på att spendera lite tid med tösan. tog henne i sjalen, men på ryggen. Gick hur bra som helst fastän jag diskade och fixade med massa annat.

 

När maten var klar gick jag och tösan ut på en lite promenad. Hon satt i sjalen, på ryggen, och trivdes hur bra som helst. Riktigt mysigt att gå där tillsammans under paraplyet (det regnade).

 

När vi kom hem fick jag en trevlig överraskning. Syrran var på väg mot Kalix!

Bestämde mig för att äta middag innan hon kom. Tyvärr gjorde all mat mig illamående så jag hoppade på cykeln och drog till Ica och köpte hem bananer. Smoothi is the shit!

 

När syrran anlände fick hon agera barnflicka så jag kunde dammsuga, diska, vika in kläder och skura toan.  Passade även på att räkan lite matte.  Sedan åt tösan gröt och sen slängde vi oss i soffan och glodde Idol.

Tusen tack till älskade syster för att hon orkade busa med tösan!

 

Nu har syster tyvärr åkt hem. Tösan sover och goben sitter framför tv:n.
själv ska jag slänga mig i duschen så man är fräsch imorgon och sedan blir det nog att läsa i sängen ett tag .

Natti!


Kommentarer

Postat av: Ems

Damn vad du hunnit med mkt idag bruden! Jag hade i princip vaknat när du messade mig, moahaha. Nu ska jag se lite film med simon, sen ska jag ha lite sovmorgon i morgon med ;) Mer kaffe och skvaller -jaa! Kram

2008-09-03 @ 21:56:00
URL: http://yoem.blogg.se/

Postat av: camilla'

klart man busar med tösan, det är ju så s'ällan man träffar henne :( men nu blir det förhoppningsvis ändring på det, bra med älsk som har träning i princip varje dag i kalix! :D

2008-09-05 @ 11:57:35
URL: http://ccurry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback