effektiv förmiddag

2008-09-25 @ 12:41:16 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Denna förmiddag har vart väldigt effektiv måste jag säga.

 

Morgonen började i vanlig ordning med en kopp kaffe framför datorn. Kollade igenom Dn, Fl, bloggen och lite till. Sedan var det smink, kläder och hårborste som gällde. Efter ett tag vaknade goben och sedan tösan. Tjugo i åtta gick vi med henne till förskolan.

 

Därefter var det matte och matlagning som stod på schemat.
Som de flesta vet så kommer goben åka till Umeå för att jobba. Han åker på söndag förmiddag och kommer hem någon gång på fredag. Mest troligt på kvällen. Hur som helst så bestämde jag mig för att göra några storkok nu innan han åker så både han och vi ska kunna ha färdiga matlådor. För hur lyxigt är det inte att bara plocka ut en matlåda ur frysen? Goben kommer ju jobba hårt där och då tycker jag gott han ska slippa stå och laga både lunch och middag. Själv kommer jag vara ensam med tösan och då har man helt enkelt inte tid att stå och laga mat hur som helst! Haha.
Har packat ihop maten så att ”våra” lådor innehåller ca 1 ½ port så de räcker till både mig och tösan. 


Detta är vad jag har åstadkommit hittills:
köttfärssås (ca 6 lådor)
köttfärslimpa (ca 6 lådor)
veggfärs (ca 4 lådor)

 

Dessutom har jag skivat upp en falukorv och en kassler och slängt in i kylen. Då är det lätt att bara plocka ut och steka den mängden man behöver. Man ska göra det lätt för sig! Och mellan matlagandet och diskandet så har jag börjat på kap 3 i matteboken, fick gjort två hela sidor! De ni ;).


Kommentarer

Postat av: Ida

Duktig du är!

2008-09-25 @ 13:14:15
URL: http://storasysteryster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback