dålig natt och dåligt kaffe

2009-04-17 @ 07:55:45 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

Usch vilken hemsk natt. Kan helt ärligt säga att jag inte har fått sova mer än max 2 timmar i sträck på hela natten.

Först var det tösans om tjorvade, sedan goben. Suck liksom.

Tösan hade nå… ja jag vet inte riktigt vad hon hade fått för sig. Vaken var hon iaf. Tillslut somnade hon mellan oss i sängen när jag sjöng ”vargen ylar” (från Ronja rövardotter ni vet) för henne.

Efter att hon då väl somnat så började goben snarka. Suck. Och när jag bad honom vända sig om fick jag minsann höra att ”näe, inte om jag ska ta den där!” och sedan ”men jag sover ju inte ens!”. Jaha ja… då var det väl bara jag som inbilla mig, eller? Haha.

 

Ja och så har vår (min, fick den när jag flyttade till kalix) kära gamla kaffebryggare gett upp.  Den kokar rent ut sagt skitkaffe.
Så vi åkte in till stan och köpte en ny ”plopp” till perkolatorn som stått inne i ett skåp i sisådär ett halvår. Behöver jag nämna att den också kokar skitkaffe? Speciellt med tanke på att goben inte ens sköljde igenom den innan han kokade kaffet!
Nu ska vi iaf prova avkalka den. Blir det inte bättre så blir det en ny bryggare.


Kommentarer

Postat av: Anna

Stackare! Ingen lätt natt för dig!

2009-04-17 @ 19:32:36
URL: http://beeingme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback