filmkväll med familjen

2009-04-19 @ 08:41:53 Permalink film och böcker Kommentarer (2) Trackbacks ()

Igår hade vi det riktigt mysigt.
Vi hyrde två filer på ica, de hyr ju ut för en 10:a just nu. Jäkligt bra pris enligt mig. Det ids man faktiskt spendera, utan att de svider allt för mkt i plånboken ;).
Det blev ”Beck – i guds namn” och ”fools gold”. Till filmerna åt vi äppel-, päron- och morotsstavar och apelsinklyftor. Mkt uppskattat av hela bunten (ja tösan var med och kollade film med oss).

 

 

 

Så några kommentarer om filmerna

 

Beck – i guds namn:

Jag började se den filmen på tv 4 här för någon vecka sedan, men såg aldrig klart den. Så jag blev rätt glad när jag såg att den fanns på Ica.

Själv gillade jag den. Kanske inte världens bästa film men helt klart sevärd. Tycker att det var en rätt intressant story. Tycker att det är väldigt intressant med Gud och olika brödraskap/samfund.

Den handlar lite kort om ett brödraskap som fördömer bla homosexuella och som inte är rädda att ta till med hårdhandskarna när det krävs. Inte ens när det gäller att avrätta en högt uppsatt person inom polisen. Beck får fullt upp med att lösa mordet samtidigt som hans vänner och familj kräver mycket av hans uppmärksamhet.

 Goben tyckte inte att det var nog med action i filmen och han saknade ”Gunvald”.

 

Fools gold:
Den filmen var jag väldigt osäker på. Men den fick komma med hem iaf. Och det är jag rätt glad för nu. Den var väldigt söt och fin. Och rolig. En bra ”avslutningsfilm” som inte krävde för mkt.

Handlar lite kort om ett par som just gått igenom en skilsmässa åker ut på en gemensam skattjakt tillsammans med en väldigt förmögen gammal gubben, hans bimbo till dotter och ett gäng konkurrenter.  Jakten är igång, vem hinner först och ska det nyskilda paret hitta tillbaka till varandra?

 

 

Tillsist måste jag tipsa er om http://www.filmtoppen.se/.

Gå in där och välj vilken stad ni bor i. Sedan väljer ni vilken affär ni vill hyra filmen hos. Där kan ni sedan se vilka filmer ni har inne och ni kan boka dem direkt via internet!


Kommentarer

Postat av: Bodil

Beck är oslagbar!

2009-04-19 @ 10:15:59
URL: http://badhusgatan.blogg.se/

Postat av: Emelie

Jag jobbar 16-20 i morgon och du är välkommen förbi då om du vill innan dess! :) Sen är jag ledig på fredag och jobbar hela onsdag och torsdag.. Skicka bara ett svar i kommentarsfältet om du kommer i morgon så jag vet ugnefär vilken tid, om DU har tid vill säga :)



Allt är bara bra, har haft fullt upp med valpen ett tag men det går mycket bättre nu. Nu är han så gott som rumsren men han är en riktig liten vilde ;) Allt bra med er där hemma?

2009-04-20 @ 17:33:57
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback