graviditetsrelaterade besvär

2009-04-10 @ 09:17:19 Permalink Gravid med Krabaten Kommentarer (3) Trackbacks ()

Just nu är det lite tungt att vara gravid. Har rätt mkt symptom eller vad man nu ska kalla det. Graviditetsrelaterade besvär kanske är ett bättre uttryck?


•-         För det första så har jag börjat må illa, speciellt på morgonen, igen. Inte kul, inte kul alls faktiskt. För det mesta försvinner det om jag äter frukost men ibland blir det värre efter frukosten. Haha. Inte lätt alla gånger.
Nåja, det går att leva med. Det försvinner ju efter ett tag så.


•-         För det andra så är det ju foglossningen.
Sprang omkring i köpcentret med 2 av mina systrar igår. Det var kul men OJ vad trött man vart efter det. Helt sjukt.  Och AJ så ont jag hade i fogarna sedan på kvällen!



•-         För det tredje så har jag ont i brösten. De sticker och ömmar väldigt mkt. Jag antar att det är ett bra tecken.
Ser inte fram emot när en lite en ska börja suga där. Aj, aj, aj. Hade helt glömt bort hur ONT det gjorde att försöka amma!  


•-         För det fjärde så har jag börjat få sendrag i benet! Aj, aj, aj. För er som inte vet så är det väldigt vanligt att få sendrag. Speciellt på kvällen/natten när man ligger i sängen. Och det gör ONT och försvinner inte i första taget. Huuu.


Men sen var det nog inte så mkt mer.




Och OJ vad tiden gått fort på senaste. Har haft fullt upp hela tiden känns det som. Och de närmaste dagarna lär också flyga förbi.
Idag är det påskmiddag hos min farmor.
Imorgon åker vi till Pullinki.
På söndag haska vi fira systers födelsedag 
På måndag ska vi på bröllop.
På tisdag ska vi till Luleå.
Pust, man blir ju nästan lite matt av att tänka på allt. Men det är kul. Så länge fogarna orkar med.



v 28


Kommentarer

Postat av: Annica

Vilken fin mage.

2009-04-10 @ 13:28:40

Postat av: Emelie

Det är snart över! Spännande att se den nya varelsen ;)

2009-04-10 @ 14:56:55
URL: http://yoem.blogg.se/

Postat av: Josse

Söt mage!



Sendrag kan ofta bero på vätske/saltbrist så försök dricka mkt, bättre att springa och kissa om nätterna än att ha sendrag skulle jag tro!



Hoppas ni har en mysig påsk :)

2009-04-11 @ 17:46:38
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback