lite segt

2009-04-23 @ 08:15:36 Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()

God morgon gott folk.

 

Det går lite segt med bloggandet nu.

Har försökt ta det lite lugnt nu i några dagar. Illamåendet och foglossningen har börjat härja med mig igen så jag försökte lyssna på kroppen. Därför har det inte funnits så mkt att skriva om.

 

Nu börjar våren verkligen komma på riktigt. Det känns underbart! Behöver solsken.

Mitt järnvärde har nog gått ner rätt mkt nu på senaste. Har inte ätit mina järntabletter som jag borde och nu har jag upptäckt att de är slut. Funderar på att investera i en flaska blutsaft. Vad tror ni om det? Någon som har erfarenhet av det?

 

 

Idag händer inte mkt. Goben hade lite planer men jag får se om jag orkar hänga med.

Borde räkna matte men har fastnat.

Någon som vill kika på mitt problem? Här kommer det:

(X-50)^2+60^2=X^2
blir ju med hjälp av kvadreringsreglerna eller vad det nu hette
X^2-50X+2500+3600=X^2

nu skulle jag behöva flytta över X^2 ifrån höger och sedan använda lösningsformeln. Men då blir det väl X^2-X^2 och det blir väl 0? Då fungerar det ju inte, eller?

 

Ja om någon kan de där så får ni ju gärna hojta till.

 

 

 

Och till sist: någon som sett Australia? Någon som är sugen på att se den ikväll? Typ kring 18 eller kring 20?


Kommentarer

Postat av: Ulrika

Har dessvärre ingen lösning på ditt matteproblem då jag har absolut noll koll på den fronten ;) men jag kan iaf önska dig en trevlig dag o hoppas på att fogontet o måendet håller sig på rätt sida :)

2009-04-23 @ 10:35:52
URL: http://uj76.blogspot.com

Postat av: Josse

Blutsaft är vedervärdigt men ska vara betydligt skonsammare mot magen än tabletter, tänkte själv prova det om mitt hb gått ner mkt. Mår illa och blir helt konstig av järntabletterna!



Vi såg australia förra helgen, tyckte den var bra. Se den!



Matteproblemet orkar jag inte ens titta på, haha. MVH Josse

2009-04-23 @ 10:56:01
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Postat av: Emelie

Australia är så braa! Har sett den och skulle kunna se den flera gånger om!

2009-04-23 @ 13:48:26
URL: http://yoem.blogg.se/

Postat av: Jenny

Jag kunde inte äta järntabletter pga magproblem då. Så jag körde med blutsaft och det funkade för mig. Inte det godaste direkt men men..

2009-04-24 @ 09:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback