det är en del av mammalivet

2009-08-07 @ 07:57:28 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

God morgon.
Idag är det fredag! Vad härligt :). Ska bli skönt att ha goben hemma över helgen.

Som vanligt sitter jag här med mitt kaffe. Krabaten ligger i famnen och tösan sitter och ser på tv. Inga större överraskningar med andra ord. Natten har varit en bit tung. Både krabaten och tösan har vaknat 2 ggr var. Gobens klocka ringde strax före sex och halv sju klev jag och barnen upp.
Tur att vi har besök X2 inplanerat idag. Annars skulle jag nog somna rätt fort!
Det blir nog att lägga sig tidigt idag.

Snabb sammanfattning av gårdagen:
Morgonmys med tösan framför tv:n.
Bytt sängkläder åt barnen.
Tvättat och vikt in tvätt.
Diskat och plockat in torr disk.
Räknat matte medan barnen sov.
 Utelek.
Dammsög hallen och köket.
Promenad.
Fingerfärg med tösan.
Ja det var väl det mesta.


jag började skriva på det här inlägget vid 7 och nu är klockan snart 8! Man hinner inte sitta ner så långa stunder åt gången när man har två små som ska tas hand om helt själv. Det är lite lättare när båda två är hemma men jag föredrar ju att blogga på morgonen. Det gör inte något att jag måste avbryta för att göra mackor, skala äpple, amma, ”mamma titta, mamma titta, MAMMA TTTA!!!”, diska flaskan, torka upp vattnet som tösan ”råkade” spilla, torka upp bebisspya, snabbdricka en kaffekopp innan man somnar ståendes och vagga en småkinkig krabat.
Det är en del av charmen. Det är en del av mammalivet. Och jag älskar det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback