det gick bra, eller helt ok!

2009-08-04 @ 08:21:13 Permalink att vara mamma Kommentarer (6) Trackbacks ()

Gårdagen gick bra. Eller ja… det gick helt ok kan man väl säga. Väldigt ovant att ta hand om två små samtidigt. Svårt att trösta två barn när man bara har en famn och den minsta är alldeles för lite för att kunna dela med sig av utrymmet :/. Det tär på mammasamvetet.
Som tur var så sov han så gott som hela dagen så jag hade väldigt mkt tid till att umgås med tösan. Vi Har suttit och tittat på en massa gamla bilder, tittat i böcker, lekt med lego och försökt vara lite pedagogiska och pratat mkt om olika färger och siffror. Ja och så har jag ju försökt kämpa på med finskan. Inte så lätt då man själv känner att man är nere på en femårings nivå när det gäller det finska språket!
Dessutom har vi tvättat och vikt in tvätt, dammsugit, diskar och PLOCKAT. Detta eviga plockande… ja det finns ju alltid någonting att göra! Haha.

Idag är då en ny dag.
Klockan ringde 06 men jag vägrade kliva upp då. Satt ju uppe med krabaten i några timmar inatt. Så vi sov vidare till närmare 7 innan det var god morgon.
Just nu ”fuskar” vi lite och tösan sitter och äter frukost i tv soffan. Krabaten ligger och sover i liften och själv sitter jag här och dricker mitt morgon kaffe. Så skönt med en lugn start på dagen!

 


sover i liften


frukost i tv soffan - mackor med ost och leverpastej och äppelklyftor

Inga större planer idag. Någon som vill komma och hälsa på kanske?


Kommentarer

Postat av: Malin

Jag kanske tittar in en sväng senare :) Hade varit riktigt roligt.. Ringer senare ifall jag hinner :)

2009-08-04 @ 09:03:23
URL: http://uppfylldonskan.blogg.se/

Postat av: Josse

Tack så mkt för gratulationerna! :)



Hoppas allt går bra för er med lilla familjen :) Kram J

2009-08-04 @ 09:35:13
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Postat av: Strumpan & Co

Försöker du prata finska med barnen? Vad roligt, jag försöker också men kommer av mig hela tiden. Vill gärna att dottern ska kunna lite finska åtminstonde.

2009-08-04 @ 10:14:32
URL: http://sandlada.blogg.se/

Postat av: Strumpan & Co

Jag skulle ha svårt att prata bara finska en hel dag. Trots att jag klarar mig bra med språket annars så känns det endå lite begränsat. Jag tänkte satsa på barnfilmer på finska. Köper man DVD så får man oftast med tal på både finska och svenska och kan byta.

2009-08-04 @ 11:38:27
URL: http://sandlada.blogg.se/

Postat av: Elin

Jadu, inga planer. Bara att kika förbi! ;)

2009-08-04 @ 12:29:59
URL: http://gaffelnasa.blogg.se/

Postat av: Emelie

Härligt! Vi åker på torsdag morgon och kommer hem på måndag kväll :) En mini-romantisk-weekend eller vad man kan kalla det.



Kommer gärna och hälsar på dig när vi är hemma. Morgondagen (onsdag) ska man handla mat åt djuren så de klarar sig och så ska man ju packa! haha, usch vad jobbigt vid tanken på att packa!

2009-08-04 @ 22:26:34
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback