God morgon hösten (?)

2009-08-21 @ 07:32:24 Permalink att vara mamma Kommentarer (3) Trackbacks ()

God morgon hösten (?)

Jag tror minsann att det håller på att bli höst. Det är mörkt och svalt på kvällarna. Ja det är till och med kyligt på nätterna. Jag måste nog ta och plocka fram mitt riktiga täcke igen!
Dessutom blåser och regnar det en del. Typiska hösttecken.

Mig gör det inget. Jag gillar hösten.
Jag tycker det är väldigt mysigt att kunna tända levande ljus på kvällarna när det börjar skymma.
Jag tycker det är mysigt att ta på sig mössan, halduken och en extra kofta innan man beger sig ut i friska luften på en kvällspromenad.
Jag tycker det är mysigt att sitta inne och dricka en kopp te när det regnar och blåser ute.
Jag tycker det är mysigt att gå ut i blåbärskogen med barnen.
Jag tycker det är mysigt att se löven ändra färg.
Jag kan till och med tycka att det är mysigt att gå ute i regnet med ett paraply. 
Ja hösten är helt enkelt mysig!


 

Men visst finns det nackdelar. Som igår när jag och barnen skulle promenera hem från Ica. Det hade börjat dugga och blåste rätt kraftigt. Och vi hade inte med något oss paraply, regnkläder eller skydd till vagnen. Det var faktiskt mindre mysigt.

Idag är det mammaträff i stenbäcken. Jag vill gå dit men vi får se om jag kommer iväg. Molnen här utanför är oroväckande mörka. Det är rätt långt att gå i regnet, med eller utan paraply.
Sen beror det på tösans humör. Hon har varit uppe en hel del inatt.
Vi får se, vi får se…


jag är iaf på bra humör för jag fick sovmorgon till 06.18!


Kommentarer

Postat av: Jenny

Undrar vad det har varit för nåt inatt när många barn har sovit oroligt och stigit upp tidigt?! :/

Adrian fick för sig att det var godmorgon redan 04.10. heelt omöjligt att få han å somna om.

2009-08-21 @ 09:24:23
URL: http://adriansmamma.blogspot.com

Postat av: tessan

ja absolut jag tycker precis som dig, hösten är mysig, och ännu mysigare kommer den att bli när jag får min baby att snutta på :-)

2009-08-21 @ 13:11:43

Postat av: Emelie

Jag håller med dig om hösten! Och jag kan tänka mig att det var skönt med sovmorgon! :)

2009-08-21 @ 16:24:17
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback