God morgon psykbryt.

2009-08-19 @ 07:21:57 Permalink att vara mamma Kommentarer (2) Trackbacks ()

God morgon psykbryt.

Det finns en liten risk för psykbryt idag. För min del alltså. Detta kommer, antagligen, komma i fyra steg och min psykbrytskala kommer stiga lite för varje steg.
Psykbrytskalan är alltså en skala från 1-5.
1= allt är normalt och ja ni fattar grejen.

Steg 1:
Tösan vaknade före klockan 06.00.
Psykbrytskala 1 – allt är ok, jag överlever utan några minuter för mig själv på morgonen. Inga problem.

Steg 2:
Eftersom tösan stigit upp före 06.00 är hon gnällig och allmänt jobbig hela dagen.
Psykbryskala2- jobbigt med gnälliga ungar men jag kan fortfarande tänka logiskt. Inget bli bättre av att jag också blir på dåligt humör

Steg 3:

Igår var jag och krabaten på promenerade med ex grannen och hennes yngsta. Vi använde deras tvillingvagn men jag hade med mig sjalen utifall att. Sen glömde jag att ta med mig den hem.
Så alla planer på ÖF och Ica gick åt fanders. Jag tar mig inte så långt utan vår älskade sjal. Kan inte ha krabaten och tösan i samma vagn…
Vi ger oss på ett försök att ta oss ut till lekparken här bredvid. Men krabaten skriker bara i vagnen och jag måste släpa hem den och en skogstokig tösan som inte vill in igen! Detta påverka tösans humör ännu mer, åt det negativa hållet. Hon är ju van vid att vara ute 1-2 timmar varje dag.
Psykbrytskala3- jag vill också vara ute och få frisk luft och solljus! Nu är ALLA i familjen gnälliga och griniga.

Steg 4:

Goben ska jobba övertid idag. Han skulle väl bli över till 20.00 någon gång.
Så jag lägger barnen själv på kvällen. Tösan är övertrött och ska byta film 5783974 ggr innan hon hittar någon som duger. Hon stiger upp ur sängen och ska ha mjölk 55858 ggr. Krabaten skriker och väcker tösan just när hon somnat. Krabaten har magknip. Tösan vill inte ligga i sängen själv och blir ledsen när jag inte kommer. Krabaten kräks ner oss allihop. Alla gråter.
Psykbrytskala5- jag sitter och tittar på sistaminutenresor, har redan packat väskan. Afghanistan borde väl vara billigt nu, med tanke på oroligheterna där borta?


Kommentarer

Postat av: Malin

Haha detta var ett roligt inlägg :) Hade jag haft bensin i bilen så hade jag kommit med sjalen! Hade inte ens märkt att den blivit kvar :/ Hoppas ni överlever :) Annars får du ta en sista minuten resa hit ;D

2009-08-19 @ 12:00:11
URL: http://uppfylldonskan.blogg.se/

Postat av: Emelie

Jag fattar att det är tungt, men du måste förstå att det här är komiskt! Bra skrivet Mia! ;D

2009-08-19 @ 17:50:46
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback