inte så där överdrivet bra

2009-08-10 @ 08:07:07 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

God morgon måndag.
Ja då var helgen över. Då sitter man här med sin kaffekopp och funderar på vad man ska hitta på med barnen medan goben är på jobbet/praktiken.  Och så funderar man på hur 17 man ska lyckas hålla sig vaken hela långa dagen!?

Natten har inte varit så där överdrivet bra. Tösan har inte kunnat sova och vart uppe flera gånger. Tillslut la jag med henne i henne lilla säng. Varje gång jag försökte smyga upp vaknade hon och blev ledsen så det var bara att lägga sig ner igen. Jag fick ligga där i två timmar. Lyckades slumra till lite då och då men sömnen blev tyvärr inte långvarig. Tösan har tagit efter sin pappa och snurrar runt som en propeller i sömnen.  
Jag misstänker att hon börjat drömma mycket, och skrämmande, igen. Hon har haft sådana här perioder förut med det brukar gå över av sig själv. Det är bara att bita ihop och härda ut. Tur att vi är två som delar lika på ansvaret! När jag äntligen kunde krypa ner i vår säng igen (vid 05 någon gång) så började krabaten knorra från sin säng. Trodde jag skulle gå under! Men så sa goben åt mig att lägga mig längst in och så tog han hand om krabaten. Världens bästa älskling.

Ja så har natten sett ut här hemma. Nu sitter jag som sagt med mitt kaffe i hopp om att bli pigg. Tösan är, som vanligt, parkerad framför tv:n med sin frukost (ja, ja jag vet. Fy på mig!) och krabaten ligger och luftar lilla rumpan.
Själv tänkte jag försöka äta upp min gröt innan den kallnat och stelnat, haha.

Kommentarer

Postat av: Camilla

Har inte pojken fått ngt namn ännu?

2009-08-10 @ 09:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback