Pust!

2009-08-22 @ 05:55:02 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

Pust. Idag är jag nästan lite småsliten. Vi var på ”mammaträff” hos ex grannen (som numera bor i stenbäcken) igår.
Klockan 10.00 sa jag till tösan att vi skulle promenera till M och leka med de andra barnen. Det ville hon. Väldigt gärna. MEN hon ville inte ha på sig någon blöja. Och det var så det började.

Bråka om den förbenade blöjan i 10-15 min.
Krabaten vaknar och skriker.
Krabaten bajsar – bara att byta bajsblöja med andra ord.
Bråka med tösan om kläder i 10-15 min.
Försöka busa på tösan kläderna – och det lyckas!
Krabaten skriker och är hungrig.
Fixa käk åt krabaten och mata.
Mitt i matande bestämmer sig tösan för att hon ska börja klä av sig!!!
Försöker övertala tösan att låta bli att klä av sig samtidigt som jag matar vidare.
Krabaten äter klart och jag försöker få på tösan kläderna igen samtidigt som krabaten skriker för fullt.
Diska flaskan, måste ha med mig rena flaskor med kokat vatten, krabaten skriker fortfarande.
Tar på mig sjalen, krabaten skriker ännu mer.
Tösan tar på sig skorna och mössan och hoppar upp i vagnen, krabaten forsätter skrika.
Klär på krabaten och tar honom i sjalen, och han slutar äntligen skrika.

Klockan 11.00 gick vi ut genom dörren. Det känns som att vi måste arbeta på där. Med att bli klar i tid alltså.
Sedan var det en timmes promenad till stenbäcken. Båda barnen somnade, tillslut.
Hos M var det massa kids, bus, andra (lite yngre) mammor och gott fika. Det måste vi helt klart göra om!

Sen skulle vi ju hem. Men det ville inte tösan
- Bort mamma, sluta mamma!
- kom nu, mamma går nu. Hej då liv!
- Hej, hej!
Vinkar glatt iväg mig.
Suck.

- vi ska ju och handla!
- nej.
- jo du tycker ju om att handla!
Tösan fortsätter leka och låtsas inte höra.
Suck och stön.

- om du kommer nu så kan vi handla lite gottis.
Sen gick vi.

Det blev ingen gottis. ”Mamma hade ju glömt bort att de inte var lördag!” (Idag ska vi faktiskt gå och handla gottis).
Istället blev det mjölk, creme fraich, köttbullar och Dennis korvar. Tösan älskar Dennis korvar. Hon älskar dem så mkt att hon satt i vagnen och krama dem hela vägen hem!

Vi var hemma vid 17.00 ungefär. Det hade tagit närmare två timmar att gå hem för ibland ville tösna gå själv, speciellt när vi gick längst den stora bilvägen, och så hade vi svängt förbi Ica i rusningstid. Inte så genomtänkt. Nej.

Problem:
Jag var trött.
Tösan var trött.
Krabaten var inte trött och ville ligga i famnen.  
Vi brukar äta vid 17.00 och vi hade ingen färdig middag.
Lösning:
Slänga barnen på soffan, slå på Hitta Nemo och servera kalla Dennis korvar med banan (tösans favoriter) och dyka ner mellan dem och allt banankladd (tur att vi har skinnsoffa). Perfekt. Alla glada.

Idag ska jag laga riktigt middag. Jag lovar.

Kommentarer

Postat av: camilla'

ja jäklar vad jobbigt det låter. Men du skriver på ett roligt sätt, hehe :D

2009-08-23 @ 17:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback