tisdag, idag åker vi

2009-08-11 @ 07:25:19 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

God morgon!
Till att börja med måste jag ju nästan säga att ”nu sitter jag här UTAN min kaffekopp!”. De ni. Nej jag har inte slutat dricka kaffe, jag har bara inte hunnit slå igång det ännu. Krabaten ligger här och äter och så fort han ätit klart ska jag gå in i köket och fixa det!

Idag är det tisdag, utifall att någon missat det, och idag åker jag och kidsen till Haparanda. Där blir vi hela långa veckan. Vi ska vara barn-, hund- och husvakt. Goben stannar hemma i Kalix eftersom han har jobbet/praktiken. Men på fredag kommer han ”hem” till oss :).  Usch jag saknar honom nästan redan nu! Min älskade. Nåja, det är bra att vara ifrån varandra ibland. Man måste få sakna varandra.  
Syster skulle väl passa på att vara i Vojkkis nu medan vi är där så jag får lite avlastning med barnen. Kan bli lite tungt att se efter ALLT helt själv. Det blir ju endå 3 barn, 2 hundar, 2 valpar och ett hus.
Tösan ser iaf fram emot att busa dig, kära syster!




Nu har jag äntligen fått mig mitt kaffe! Passade på att slänga igång en tvätt och plocka undan lite disk medan jag väntade. Och så passade tösan på att stiga upp också. Vi brukar alltid sitta och prata lite i hennes säng före hon stiger upp. Riktigt mysigt.  Sen brukar hon ju sätta sig i soffan och vilja se på tv.
Så nu kan jag sitta här i lugn och ro, utan att behöva resa mig upp. Tror jag. 


Snabb sammanfattning av igår:
* Jag och tösan ritade en stor teckning åt goben. Dessutom slog vi in den. En riktigt present med andra ord!
* Städat och plockat. Ovaligt, eller så inte.
* Räknat lite matte. Skönt att hålla igång hjärnan fast man bara sitter hemma på dagarna.
* Tösan tog ett snabbt dopp i sin pool som är ute på balkongen.
* Bakat trolldeg i väntan på besök.
* Besök av ex grannarna och en hel hög av barn :D häääärligt!
* Förflyttade oss hem till ex grannarna för att grilla och smutta på ett glas vin, riktigt gott!
* Promenad. Tösan ville så gärna följa med och det fick hon. Hon fick sitta i vagnen.
* Natta barnen, ligga i sängen och glo tv, duscha med goben och sedan ligga och mysa innan vi somnade.
Det var en bra dag, fastän jag var väldigt trött på förmiddagen!  

Nej nu ska jag börja fixa med frukost åt underbara tösan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback