trött och själv med krabaten

2009-08-09 @ 14:58:58 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Nu har goben och tösan åkt iväg till hans föräldrars stuga. De skulle ta båten ut någonstans.  
Jag och krabaten blev kvar hemma.
För det första tror jag inte de är så bra att fara iväg och åka båt när han är så liten. Är ju så hönsig av mig. Han är ju bara tre veckor och borde skyddas från väder och vind! Haha.
För det andra så tyckte jag att tösan kunde få lite ensamtid med sin pappa. Jag brukar ju lämna krabaten med goben och gå ut med bara henne rätt ofta. Så nu är det gobens tur.
Och för det tredje så är jag alldeles för trött för att orka mig iväg!

Sitter och dricker kaffe i hopp om att koffeinet ska kicka igång mig. Det borde dammsugas, diskas och så skulle man behöva vika in kläderna som torkat klart.
Och ”man” är väl jag då. Eftersom det är jag som är hemma. Blää.
Sjukt att man kan vara så här trött. Vitaminbrist? Järnbrist? Någonting-annat-brist? Just nu är jag för seg för att kunna lista ut vad det är!
Kan ju vara allt onyttigt vi ätit under helgen… under veckan har jag sett till att det funnits frukt vid frukost och mellis och till lunch och middag har det alltid funnits grönsaker. Dessutom har vi haft rätt fasta mattider. Men det har försvunnit nu under helgen. Inte bra! Måste hålla kvar de goda vanorna under helgerna också.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback