Värsta svenssonlivet!

2009-08-06 @ 07:08:03 Permalink att vara mamma Kommentarer (4) Trackbacks ()

God morgon gott folk.
Här sitter jag med mitt morgonkaffe som vanligt. Krabaten sover och tösan steg just upp och parkerade sig på soffan i hopp om att få se lite tv. Och det får hon faktiskt göra tills jag känner mig helt reda att möta dagens utmaningar! För nog är det allt den ena utmaningen efter den andra när man har två små att se efter på dagarna, haha. Fast för det mesta är det positiva utmaningar!

Sammanfattning av gårdagen:
Krabaten var vaken i över en timme på morgonen. Han satt i famnen och tittade runt med stora ögon. Han vill gärna att man håller honom upprätt så han kan få se sig omkring, precis som storasyster var när hon var spädis.
På förmiddagen var ex grannen förbi. Trevligt, trevligt :D. Efter att hon gått hem så hade jag tänkt att tösan skulle lägga sig men det ville inte hon, överaktiv som hon var. Så hon fick vara vaken hela dagen.
Vi dammsög, skurade, diskade, tvättade och bakade trolldeg.
När goben kom hem så gjorde jag klart middagen och sedan ”övergav” jag honom med båda barnen och gick ut på en promenad. När jag kom hem igen var det middag, lite utelek med tösan, badning av båda barnen och sedan nattning av tösan.

Värsta Svenssonlivet med andra ord. Men det är jag nöjd med, för tillfället. Skulle jag vilja ha lite mer action så är det bara att fixa det. Just nu vill jag bara njuta av mina underbara ungar, och min älskade fästman.  Barnen växer upp så fort. Tids nog hinns det med annat. En vacker dag så vill de inte alls leka med mamma någon mera. Ja tösan har ju nästan börjat komma dit redan nu. Hon vill inte alls sitta och kramas lika mkt som jag vill! Haha


Behöver lite tips på ny musik till mp3:n! Börjar bli spyless på de som finns. Promenaderna blir mkt roligare när man har någonting bra och inspirerande att lyssna på!
Vad lyssnar ni på när ni är ute och promenerar?
Och är det någon som vill med på en promenad idag kring 15.30?


Kommentarer

Postat av: mia

Sv: Dagmamma

2009-08-06 @ 07:23:53

Postat av: Malin

2009-08-06 @ 11:16:11
URL: http://uppfylldonskan.blogg.se/

Postat av: Malin

Har en massa mappar på min dator som du kan få komma och snoka i och se om du hittar nå :) Jag brukar ha musik med upptempo låtar.. Du vet så man får peppning att gå fortare och det blir mycket roligare för man följer automatiskt tempot :)

2009-08-06 @ 11:17:33
URL: http://uppfylldonskan.blogg.se/

Postat av: Sussi

Hammerfall, Raubtier, Manowar - musik med lite fart :) NU har jag laddat min Mp3 med samlingsalbumet Bandit Rock och det går ypperligt bra att hålla tempot till den skivan :)

2009-08-08 @ 10:09:26
URL: http://www.alltniintevisste.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback