vila och regn

2009-08-13 @ 14:18:43 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Idag somnade tösan utan större problem när hon skulle vila på dagen. Dessutom somnad hon i tid och hon fick till och med sova en halvtimme extra!
Antagligen får jag betala för det ikväll genom att ha henne uppe lite längre men jag ville verkligen få slänga mig ner på soffan och vila lite själv efter att allt plockande och röjande var klart. Det var så skönt! Man måste ju nästan passa på när båda barnen (för en gångskull) sover samtidigt.
Det är helt otroligt hur mkt lite vila kan göra med humöret!

Det regnar. Jag som hade tänkt gå ut med barnen. Ja, ja… får väl ta det lite senare då. Förhoppningsvis regnar det inte hela eftermiddagen och kvällen. Vi har ju planerat in ett besök iut till blåbärskogen efter att syster slutar jobba.
Dessutom väntar ju promenaden. Gick ju ut i regnet och blåste igår. Det var faktisk riktigt jäkligt och kallt och jobbig. Och helt klart värt det. Jag kände mig riktigt duktig efteråt!

Nej nu ska jag väl försöka aktivera mitt lilla busfrö så vi får henne att somna i rimlig tid ikväll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback