7:e dec

2009-12-08 @ 06:54:12 Permalink dagens Kommentarer (1) Trackbacks ()

Igår skulle vi egentligen gå till biblioteket. Men eftersom alla (utom Bobbo) är krassliga här hemma så lät vi bli.
Istället hittade tösan ett decilitermått (igen, samma som innan ja. Haha) och en matkniv. Jag frågade henne vad vi brukade göra med dem.
- baka, svarade hon
- ja, vi brukar baka trolldeg! Svarade jag
Sedan begav vi oss in till köket.

I köket slängde vi ihop en deg. Tösan älskar att blanda deg. Därefter började skapandet.
Vi gjorde ormar. En mamma orm, en storasysterorm och en lillebror orm (pappaormen var och jobbade). Sedan gjorde vi en julgran, paket och en tomte. De ni!

Tösan tyckte de var hur kul som helst och satt still och lekte i över en timme! Helt otroligt.






Idag är det meningen att vi ska grilla korv. Men eftersom jag haft feber igår och inatt så skippar vi nog det. Få se vad man hittar på istället … hmm … film, pyssel eller vattenfärg. Just nu måste jag säga att film känns mest lockande för min del!


Kommentarer

Postat av: camilla'

"pappaormen var och jobbade" hahahahha

2009-12-09 @ 22:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback