"Bror sova mitt rum"

2009-12-17 @ 19:13:13 Permalink att vara mamma Kommentarer (3) Trackbacks ()

Vi har länge funderat på att flytta ut Bobo från vårt sovrum. Tösan flyttade in i sitt eget sovrum när hon var 4 månader och helt plötsligt sov hon mkt bättre på nätterna.
Tyvärr har vi inte riktigt vetat vart vi skulle ställa grabben. Hallen? Vardagsrummet? Kanske garderoben?
Att ställa honom i tösans trodde vi inte var ett alternativ. Dels för att det är tösans rum och vi inte trodde hon skulle gå med på det. Och dels för att vi är rädda att de ska väcka varandra på nätterna.

Idag hörde tösan när vi pratade om var Bobo skulle sova.
- Bror sova mitt rum! Säger hon
- är du säker? Frågar jag
- bror sova mitt rum! Säger hon igen
- men ska inte bror sova i vardagsrummet? Frågar jag
- nej!
- i hallen?
- nej! Bror sova mitt rum!
- men var i ditt rum ska han sova då?
- på mattan

 

Nu sover han inte på mattan. Men spjällsängen är flyttad in i tösans rum. Få se hur det går. Spännande!


Kommentarer

Postat av: Sarah

Ja tycker de är synd att dom inte har nå lägenheter me 4 rum här. Iofs bor vi ännu i en 2:a men hur som helst.

2009-12-18 @ 06:14:53
URL: http://bapumba.blogspot.com

Postat av: Emelie

Det är en lösning som funkar tills ni hittar något större : ) Allt bra med er?

2009-12-18 @ 11:36:56
URL: http://yoem.blogg.se/

Postat av: jenny

börjar snart vara dags att flytta till större eller hus för er? :) kanske?

2009-12-18 @ 17:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback