God morgon uteblivna julkänsla

2009-12-22 @ 06:18:27 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

God morgon uteblivna julkänsla

Jag efterlyser lite julkänsla. Jag har ett väldigt stort behov av det just nu.

Jag antar att detta är anledningar till att min känsla inte har infunnit sig i tid det här året:
* Förra året sög för då väntade jag Bobo och hade hyperemesis. Inte kul, inga bra minnen alls.
* Snön har vart väldigt sen i år.
* Hur mycket jag än försöker plocka och städa så är det alltid stökigt. Det är svårt att mysa i kaos.
* Vi och ungarna har vart sjuka hela december. Det är svårt att få till den där mysiga känslan när man har febriga, snoriga, variga barn att ta hand om. Speciellt när dessa febriga/snoriga/variga barn har en tendens till att blir väldigt gnälliga när de blir understimulerade. Bråka och tjafs kan aldrig skapa julfrid
* Jag och goben har inte sett någon riktigt julfilm ännu. Jag antar att jag får ta tag i den biten om jag vill att de ska hända före julafton.



Är det någon som har lite julkänsla över till mig? Någon som vill kommer hit och dela med sig av lite glädje?


Kommentarer

Postat av: Malin

Kom hit idag så kan vi ta en promenad ute i friska luften med barnen :) Sen leker vi med dom ute. Gör snöänglar (om det går) och sånt :) Vad tror du?

2009-12-22 @ 07:59:50
URL: http://uppfylldonskan.blogg.se/

Postat av: Bela

Jag vill också ha julkänsla! Kan man köpa det någonstans?

2009-12-22 @ 20:40:37
URL: http://www.metrobloggen.se/badidas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback