Lucia och funderingar på glögg

2009-12-13 @ 09:29:57 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Idag har vi haft en fin start på dagen.
Jag vaknade av att Bobbo låg och jollra i sägen. Steg upp med honom och kokade kaffe. Efter ett tag vaknade tösan och satte sig på soffan och såg tv. Bobbo satt i babysittern och kollade på julgranen och jag satt här vid datorn och drack mitt morgonkaffe. Som vanligt.
Upptäckte att de hade luciatåg på 1:an men de var inte så populärt hos tösan. Så jag smög in i sovrummet och kröp ner i sängen med goben och slog igång tv:n där. Efter ett tag joinade Bobbo och tillslut kom tösan också.
Och vet ni vad? Hon låg still och såg på tv:n i säkert 20 min! Väldigt, väldigt mysigt.

 

 


Efter luciatåget gick jag upp och gjorde gröt. Sedan var det gemensam frukost med levande ljus.

Nu omorganiserar tösan i granen, goben byter blöja på Bobbo och själv ska jag börja byta om till vettiga kläder.



Funderar på att bjuda över lite gäster och dricka glögg och äta pepparkakor och lite annat gott idag. Måntro om vi är nog friska för de?
Någon som är intresserad?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback