Sjukling

2009-12-05 @ 06:14:29 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jaha… Då har stackars tösan fått feber. Har fått sitta uppe mer eller mindre sen 03 inatt. Hon har vart så ledsen och velat ha mamma hos sig. Vid halv fem försökte jag ta henne till vår säng men där trivdes hon bara i en halvtimme. Sedan var det hennes egen säng som gällde igen.
Nu ligger hon och ser på Pippi. Eller ”Apan” som hon säger.

Jag vet inte riktigt hur det blir med dopet nu. Tösan måste ju ligga hemma och vila.
Har funderat ut lite olika alternativ.

Alt 1:

Vi ställer in helt. Men de känns dumt. Vill få det här bortgjort. Folk har tagit sig tid för att gå på dopet och köpt presenter och allt. Så nej. Egentligen är det väl inget alternativ, om inte Bobbo också blir sjuk Men hittills verkar han ok.

Alt 2:
En av oss stannar hemma med tösan och den andra har hand om dopet. Någonting säger mig att det blir jag som tar hand om dopet isf.

Alt 3:
Jag ber mamma komma hit så både jag och goben kan ta hand om dopet. Men det känns inte heller helt bra. Inte nu när hon är sjuk.
Tösan är sjuk så sällan så när hon väl är det så vill man ju inte lämna henne …

Får prata lite med goben när han stiger upp.

 


finaste tösan, innan hon slutade med nappen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback