bra dag

2009-02-19 @ 19:49:08 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

Nå nu sover tösan. härligt, härligt. Hon har börjat somna i soffan på egen hand när man bäddar dit ett täcke och en kudde. Sötnosen.

 

Idag har vart en rätt bra dag.

Pratade med min BM efter att jag fått onda sammandragningar när jag förde tösan till skolan. Hon trodde inte jag behövde oroa mig så mkt men tyckte att jag skulle ta de lite lugnt. Så jag stannade hemma från skolan (med gott samvete) och la mig på soffan och vilade i flera timmar. Så skönt!

 

Före jag hämtade tösan från fröskolan blev de en kopp te hos grannen. Trevligt!

 

Efter att jag hämtat tösan så stannade vi ute i närmare en timme och busade. Men efter ett tag blev jag trött och kände att jag ville in. Försökte övertala henne lite och provade även med muta men icket. Tillslut fick jag bära in henne gallskrikandes. Mindre trevligt.

Men när vi kom in så lugnade hon sig rätt så fort.

 

Middagen idag var helt gudomlig om jag får säga det själv.

För någon vecka sedan gjorde jag köttfärssås med bönor och lite annat. Frös in de som blev över och plockade ut de idag. Men kände inte alls för pasta idag. Så jag gjorde klyftpotatis, morötter, lök och broccoli (allt i ugnen) och sedan beanesås till det. Väldigt gott! Tyckte tösan också för hon åt rätt så bra.

 

Imorgon kommer syster hit! Frågade tösan om moster skulle komma. Då tittade hon upp på mig och öppnade munnen jätte stort och slog handen för munnen (ni vet som när man spelar så där superförvånad)! De var så sött! Sen blev hon jätte glad.

Och du, glöm inte tidningen! Behöver lite kvällsläsning :D

Ta gärna med nå andra tidningar också, om du har.

 

 

lite bilder från idag:

 

ute på kattjackt

 

vill upp i famnen. magen börjar bli stor nu!

 

 


Kommentarer

Postat av: camilla'

haha nää vad söt! blev helt varm i hjärtat! :)

2009-02-19 @ 20:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback