det blev matte idag!

2009-02-23 @ 11:13:25 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Det vart att fara till skolan idag!

Ringde förskolan och hörde om jag kunde komma med tösan lite tidigare idag. ”ja de går så bra så!” var svaret. De är alltid så flexibla och trevliga på tösans förskola. Love it! Och hon stormtrivs där.

 

Ja nå i alla fall så for jag iväg med henne så hon skulle vara där 20 över 7. Så jag skulle hinna med bussen.

Tror ni inte hon börjar bråka, skrika, sparka och göra världens motstånd då jag skulle klä på henne när vi skulle börja gå mot förskolan? Annars brukar de gå jätte bra på morgonen när man säger att vi ska dit bort men inte idag. Nej, nej.

Efter mkt kämpande så kom vi tillslut ut. Tror ni de har plogat? jo, faktiskt litegrann men nog fick man plumsa på över 2/3 av vägen!

Tösan fick ju en ny pulka av sin underbaraste gudmor. För vuxna barn. Utan ryggstöd (enligt mina instruktioner). Så vi tog den. Och det gick… sådär. Ni vet hon är ju inte van så när jag skulle dra upp henne för alla drivor som bildats i blåsten så föll hon ju baklänges, flera gånger hände de! Hela hon och hela henne väsa (som också åkte pulka) var dränkt i snö när vi kom fram!  

Nå, tillslut kom vi fram och jag fick av henne kläderna. Sedan var det bara att stressa iväg mot bussen. Och tror ni inte den är sen?

Såklart!

 

Efter skolan hade jag ca 40 min att fördriva innan bussen gick hem. Passade på att kolla i affärerna lite. Köpte 2 par byxor (rea) och en tröja åt tösan. Det behöver hon. Rensade ut alla kläder i 70-76 och nu har stackarn nästan inga kläder kvar! hon har fått ärva jätte mkt i 70 och jätte mkt i 90 men inget därimellan. Köpte även ett par skor (också rea). Hoppas nu de passar. Han i kassa sa att de bara var att komma och byta om de var för små :).

 

Nu sitter jag här och äter lunch. Slog igång en maskin tvätt nyss. Måste dammsuga och diska men det får bli senare för snart ska jag ut i blåsten och hämta hem världens underbaraste tösa :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback