första dagen som gräsänka

2009-02-17 @ 20:18:19 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Nu är första dagen som gräsänka avklarad.Ok, inte riktigt först men endå... de var ju ett tag sedan han var iväg sist.

Det har gått väldigt bra, över förväntan!  Hade vädrets makter på min sida. Strålande sol gör mig (nästan) alltid på strålande humör. Och det smittar av sig på tösan.

 

Har hunnit städa lite här hemma på morgonen/förmiddagen. Dammsugit, plockat, diskar och tvättat. Härligt, härligt.

Han laga till en rätt nyttig lunch, som tösan gillade. Skönt att hon åt bra för en gångskull!

 

Vart ju till mvc. Tog bussen dit. Allt var bra med bebisen. Vi promenera hem. Det tog ett tag. Lekte lite längst vägen. Både jag och tösan var helt slut när vi väl kom in.

 

Nu på kvällen har det blivit mys i soffan och ett bad. Vi har vart för trötta för att orka göra någonting. Men det har varit skönt. Inte riktigt hunnit känna efter hur de känns att vara själv igen.

Saknar goben en del nu. Tösan somnade ju vid 20.00. så nu har jag hunnit sitta och reflektera över det. Men saknaden är under kontroll. Tror det kan bli jobbigt när jag ska lägga mig i sängen själv. Nå, vi får se.  

 

Imorgon är det förskola och skola som gäller.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback