haparanda

2009-02-16 @ 13:05:30 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Nu är vi äntligen hemma igen :). Det var kul att vara hos mamma en natt, men det är nästan ännu roligare att komma hem igen!

 

Igår tog vi det mest lugnt och vilade upp oss riktigt ordentligt. Mamma gjorde en supergod köttgryta. Helt underbar! Vi bastade och såg på film och myste. Faktiskt en väldigt fin dag.

 

Idag har vi inhandlat oss en laptop. Varför kanske ni undrar? Vi har ju trotts allt TVÅ datorer hemma redan!

Men nu är det ju så här att min älskade gobe ska iväg och jobba igen. Den här gången åker han endå ner till Norrköping! Och den här gången kommer han bli borta i minst en månad. Så vi tyckte han gott kunde ta med sig en laptop dit. Så vi ska kunna prata med varandra via cam, han kan betala räkningar via internet, eller föra över pengar till mig så jag kan betala dem, han kan se film och surfa runt på kvällarna när han endå inte har någonting annat att sysselsätta sig med.

Det kommer nog bli lite småjobbigt när han åker, min älskade. Han blir ju borta så länge den här gånge. Jag och liv klarar oss rent praktisk, men det är den känslomässiga biten jag oroar mig för.

Dessutom kommer han missa tösans födelsedag.  

Men det hjälps inte. Pengar behöver man alltid. Och pengar tjänar man när man åker bort och jobbar.

 

lite bilder:

 

gungar med heppa

 

mys med pappa och en annan heppa

 

värsta höga ;)


Kommentarer

Postat av: camilla'

haha näää vad söt hon är på sista bilden, kolla hakorna ;) hehe. Hade varit coolt om även sista bilden hade haft med en heppa ;) haha. Finaste lilla :) Ni hade sgat att ni sov hos mamma, hade ju också velat träffa er =/ vad tråkigt att petri missar livs kalas! Och skulle mamma o dom komma på söndag eller lördag? tänkte för jag kan ju inte lördagen men vill ju som endå komma dit nån dag! :D

2009-02-16 @ 13:39:19

Postat av: Emelie

Jobbigt att vara borta från varandra så länge... usch.

2009-02-16 @ 13:53:42
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback