måste handla

2009-02-24 @ 12:25:03 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Nu sitter jag här och är sjukt sugen på tzatziki!  Och strips!

Så efter att tösan har vilat klart så ska vi nog promenera iväg till affären för att handla lite. Tar med pulkan. Då kan hon gå så långt hon orkar och sedan åka en bit för att vila upp sig. Och så kan jag lägga matkassen i pulkan ;). Ryms gott och väl i den nu när vi har en stor en!

Måste nog ta med mig en klubba utifall att... mutor har börjat fungera bra på tösan!

 

Sedan, om jag orkar, så blir vi nog ute ett litet tag.  Det blev ju aldrig att gå ut nu på förmiddagen. Grannen, eller snart blir det ju ex grannen, kom förbi med sin lilla sötnos och kidsen busade på här inne. Sedan blev det lunch redan vid tio (åt ju frukost så tidigt) och vid elva slocknade tösan.

Passade på att lägga mig på soffan och vila jag med. 10 min efter att jag somnat hör jag ”mamma” från rummet. Ut tassar tösan med nappen och Girafferna i högsta hugg och ser jätte sömnig ut. Så hon fick ta min plats i soffan och nu ligger hon där och sover.

Själv sitter jag med en kaffekopp och hoppas på lite energi. Känner mig lätt desperat. Hur gör man för att orkar vara vaken? Hur gör ni som lägger er svinsent och sedan endå stiger upp på morgonen?!

 

Ja förhoppningsvis blir man pigg av lite friskluft :D

 

Och senare på eftermiddagen kommer ju F med sin lilla R hit. Så får de leka av sig ordentligt och sova gott inatt. Bra plan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback