pust

2009-02-21 @ 10:57:56 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Pust.

Nu är alla ballonger uppblåsta och upphängda tillsammans med serpentinerna. Vanligtvis brukar jag gilla just den biten men idag kändes det faktiskt bara jobbigt. Känner mig stressad fast jag inte behöver vara det. Dammsugandet och skurandet är avklarat. Hann till och med torka av toastolen lite fort. Det mesta är bortplockat och undanstädat.

Har ju till och med gjort klart vaniljsåsen till pajerna och choklad- och jordgubbsmoussen till tårtorna. Det som är kvar är väll att smeta ut allt, vispa grädden och riva lite choklad över hela alltihopa. Och de går ju fort.  Sedan lägga upp de andra fikat på fat. Men vadå, det tar ungefär 5 sek…

 

Ja just, sen måste jag ju borsta håret, sminka mig lite och hitta någonting rent att ha på mig. Kanske är därför jag känner mig stressad? Egentligen vill jag bara lägga mig ner och sova en timme.

Ska ta mig ett ryck nu när tösan somnat och göra klart allt superfort och sedan lägga mig och vila lite själv. Jupp. De blir bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback