bra start

2009-01-07 @ 08:13:40 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Idag är det faktiskt en rätt så bra morgon.

Det hela började med att goben sparkat ner sitt täckte på golvet (eller nå, jag vet inte). Så han försökte sno mitt (i sömnen alltså). Sa ”nej!” med mkt bestämd röst. Ungefär som när man säger till en hund. Han slutade och vände sig om. Två min senare var han på mitt täcke igen. Åter ett ”nej!”. Den här gången började han fnittra halvt hysteriskt! Sen vände han sig om och fortsatte sova. Fattar ni hur komiskt det hela var?! Hahaha

 

Vi, eller mest han, hade tänkt att tösan skulle på förskolan idag. Men så började goben prata om planeringsdagar. Han försökte ringa till förskolan men ingen svarade. Lika bra det. Mamma och två systrar till mig ska komma hit idag. Bara då där mitt i allt. Nej men de var något om att de fått läkartid. Så då hade jag hur som helst hämtat hem tösan tidigare. Lika att hon stannar hemma hela dagen.

Ska bli kul att mamma och dem kommer. Saknar hela bunten. Länge sedan man såg dem sist!

 

Och nyss har vi ätit en mysig familjefrukost.

Eller tösan åt väl bara ostbitarna från mackan och drack provivan. Resten var det klet och lek med. Goben satt mest tyst filosoferade. Själv arbetade jag mig igenom en halvpolarmacka innan jag gav upp. Men det var trotts allt en frukost som hela familjen deltog i. och jag har inte kräkts. Så det måste anses vara en bra start på dagen!

 

Inga vidare planer. Kommer antagligen glo på ”eureka” under förmiddagen innan familjen anländer. Försöka kämpa emot illamåendet och huvudvärken. Bra plan. Det är endå för kallt för att man ska idas gå ut. Brrrr.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback