glad igen

2009-01-01 @ 11:18:09 Permalink Gravid med Krabaten Kommentarer (0) Trackbacks ()

Haha. Nu är jag glad igen!

Gick in på min ”graviditetskalender” på FL och upptäckte att vi är i trimester två nu!!! Jippi!  Och ja jag säger VI, för det är ju faktiskt både mitt och gobens barn. Säger alltid till honom ”idag har vi gått in i v XX”.  

Det känns som att jag nått ett delmål nu. Det känns som att jag är gravid ”på riktigt” nu. Äntligen!

 

Har ju vart inne i några ”spökveckor” tidigare. Ni som vart gravida kanske förstår vad jag menar.

För er som inte vart de: man är gravid, oftast i början någon gång, men det känns inte som det. Antingen försvinner alla ens symptom eller så har man som mig och känner av symtomen som fan men tror att man kanske har magcaner eller något i den stilen istället. Man känner sig helt enkelt väldigt, väldigt ogravid.

 

Och nu är alltså den tiden förbi. Nu kanske jag kan börja njuta av graviditeten trotts illamåendet?

Och vet ni vad? Kom fram till att jag kommer ha värsta rutorna på magen när det här är klart! Haha.

Jag menar så satans mkt som man hulkar och tar i för att få ut något fastän magen är helt tom. jag menar det MÅSTE ju vara värsta workouten! Haha (När inget annat fungerar så tar man till galghumorn. OBS: det är enbart jag som får skratta åt eländet. Ni andra måste tycka JÄTTE SYND om mig!!! hahahaha).

 

Så här ser iaf min graviditetskalender ut just idag:

 

Du är på dag 101 av 280. (36,1%).
Du är i vecka 15.
Du har gått 14 fulla veckor och 2 fulla dagar (v14+2).
Du är i 3:e kalendermånaden.
Du är i 4:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Mån 29 jun 2009
Du har 179 dagar kvar till förlossning.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback