god morgon

2009-01-27 @ 09:35:40 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

God morgon!

 

Idag har det blivit sovmorgon till närmare nio för hela familjen! Kanske kan ha berott på att tösan var uppe till närmare elva igår? Maby, maby…

 

Har just kletat på lite sminka och försökt hitta någonting i klädväg som inte är smutsigt, håligt eller skrynkligt. Lyckades uppfylla två av tre. Tröjan är hel och ren. Men jag orkar verkligen inte stryka den.  Det är för mkt begärt.  Haha.

Anledningen till denna kraftansträngning är en mammaträff som ska hållas hos grannen om ca 30 min. Och det var visst rätt många tjejer som skulle komma. Då ids man inte dyka upp i noppiga adidasbrallor och en urtvättad t-shirt.  

 

Men tösan blir nog hemma med världens bästa goben. Hon har ju varit febrig igår. Nu vet jag inte, har inte hunnit tempa henne men jag tror hon är frisk. Eller nästintill iaf.
Men det blir nog endå bäst om hon stannar hemma. Hon har vakant alldeles nyss. Sitter i pyjamas och dricker ersättning. Och de här med att passa tider och att förstå att när det bara är två min kvar så är det dags att lägga på ett kol har hon ärvt från sin pappa. Med andra ord så kommer hon mest troligt aldrig någonsin komma i tid till någonting. Om jag nu inte lyckas styra in henne på ”rätt” väg och visa henne vad som gäller. Men eftersom att det är jag som bestämmer i det här hushållet så ska det nog inte vara några större problem ;)

(hoppas alla uppfattade sarkasmen i det här stycket)

 

Nej nu blir det nog en snabb kopp kaffe innan de bär av mot grannen.


Kommentarer

Postat av: Emelie

Det finns nog inga mammor som skulle vilja ha med mig på sina träffar när jag väl har en bulle i ugnen tror jag haha. Vad gör man på mammamöten??

2009-01-27 @ 12:23:04
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback