god morgon

2009-01-26 @ 06:49:39 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

God morgon världen!

 

Natten har varit lite smått frustrerande. Goben har nämligen SNARKAT mer eller mindre hela natten. Och då menar jag verkligen snarkat. Högt. Vanligtvis brukar det räcka med att jag småputtar på honom och då vänder han sig om och slutar. Men den här natten har han börjat ”bråka” med mig (i sömns) och sagt saker som ”jag snarkar ju inte ens!” eller ”men vänd du på dig”. Haha. Sötnosen.

Nej vi får hoppas att våra täppta näsor ger med sig snart så vi BÅDA får sova ordentligt igen.

 

Illamåendet sitter i idag. Känner mig lite smått chokad måste jag säga.  Även om de inte gett med sig helt så brukar de ju mest komma på kvällsidan eller eventuellt på förmiddagen om jag inte ätit någonting. Det var länge sedan jag kände av det så här direkt på morgonen. Otrevligt.

Håller på att värma ugnen så vi ska kunna äta baguetter till frukost. Det kanske hjälper? Tills vidare får kaffet duga ;).

 

Nu velar jag lite uti skolan. Släpper inte illamåendet så tror jag inte att jag far. Då kommer det endå bara sluta som alla andra gånger jag gått dit med illamående. Mia = språngmarsch (värdig en arme) in på toan och kräkas för att sedan lite småskamset smyga sig in i klassrummet igen för att hämta telefonen och ringa efter goben. Och sedan fortsätta kräkas hela vägen hem i bilen.

Nej tack. Kräkas kan jag göra hemma.

Så idag blir det eventuellt lite mer repetitioner i boken.
Men vi får som sagt se. Än har jag inte gett upp hoppet om att illamåendet ska släppa :D

 

Tösan blir däremot hemma. Men hon har ju världens bästa pappa som tar hand om henne medan (om) jag far till skolan.
Hon är fortfarande lite småvarm men mycket piggare. Skönt. Hoppas de släppt helt tills imorgon.

 

 

OBS!

efterlyser fortfarande bra dokumentärer.

gärna sådant om medecin, människor, natur eller bara lite allmänt nutiden.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback