lite blandat

2009-01-17 @ 09:16:10 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Får nog dela upp det här inlägget lite. Innehållet är så blandat! Haha.

 

Planer idag:

Idag ska vi, som jag kanske nämnt tidigare, till Haparanda. Lillasyster behöver barnvakt. Kan bli kul. Kommer nog fråga goben om vi inte kan åka lite tidigare så vi hinner förbi HM och kika på lite gravidkläder. Skulle verkligen behöva en ny tröja eller två. Men vill han inte så ska jag inte tjata. Kan åka med syrran någon gång så fort hon kommit hem från Egypten, den lilla skitungen.

 

Frukost:

Har just ätit frukost. Nästan ett helt äpple. Kanske inte världens bästa frukost men med tanke på att jag vanligtvis inte äter någonting så… ja de måste ju kallas framsteg!
Ids ju inte börja trycka i mig en tallrik gröt + frukt. Då skulle jag ju kräkas på sekunden, utan tvekan. Haha. Nej sakta men säkert. Nästa månad kanske jag har kommit upp till ett helt äpple! Haha.

 

Bärsjal:

Har hittat en bärsjal som jag vill ha. En som INTE är elastisk. Vet ni hur svårt det är att hitta sådana, begagnade alltså!? Hoppas på att kvinnan som satt ut annonsen svarar idag så hon kan skicka iväg den så fort som möjligt. Så kanske man kan börja bära tösan lite kortare svängar igen. Skulle vara hur mysigt som helst. Saknar det verkligen.

Även om jag är lite svagare (lite…? ehem…) än vanligt så skulle jag nog kunna bära henne till förskolan och tillbaka. Tillexempel. Eller bara hemma en sväng.

Och efter att krabaten har kommit så kan jag gå med tösan i sjalen och krabaten kan ligga i vagnen. Det blir perfekt. Tösan vägrar ju att sitta i vagnen, den lilla busungen.

 

Illamåendet:

Igår mådde jag bra så gott som hela dagen. Illamåendet kom smygande där ett litet, litet tag men det försvann rätt så fort igen. Så skönt! Passade på att bara ta det lugnt hela dagen och njuta. Såg två filmer och var förbi hos grannen.

Hoppas den här dagen blir likadan. Hoppas illamåendet har gett med sig nu. Det skulle vara himmelskt. Tänk att få vara gravid och må bra! Vilken dröm.

Tänk skulle man kunna börja leva normalt igen. Äta de som serveras till middag, utan att kräkas. Tänk att kunna gå ut och promenera i mer än 30 min utan att kräkas. Att slippa ha huvudvärk varje dag. Ja att bara kunna orka leva som vanligt. Och inte vara trött och matt i kroppen hela tiden. Herre gud vilken dröm.

 

Sötaste ungen:

Har börjat förklara för tösan att de finns en bebis i mammas mage. Och att man måste vara försiktig med den. Så hon brukar krama och klappa. Jätte sött.

Nyss hittade hon äppelbiten som jag lämnat. Så hon tog den och började tugga. Sen titta hon på mig ett tag. Ungefär som att ”får jag äta, eller är jag busig nu?”. Men klart hon fick äta, bara kul när hon äter frukt. Frågade om jag fick smaka och det fick jag. Sen tryckte hon in äppelbiten i magen på mig. Bebisen skulle också smaka. Så de så!

 


Kommentarer

Postat av: Emelie

Liv är så go!

2009-01-18 @ 15:49:19
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback