trött

2009-01-19 @ 09:04:57 Permalink Gravid med Krabaten Kommentarer (0) Trackbacks ()

Denna natt har varit en väldigt dålig natt. Men det är väll smällar man får ta när man är gravid. Och jag kan ju faktiskt stanna hemma OM det är för tungt. Vilket jag gjorde idag. Ska sätta mig och räkna i eftermiddag. Just nu går det inte. Nu är jag för trött.  Varför, kanske ni undrar?

Jo det ska jag ta och förklara:

 

·         Till att börja med så la jag mig i tid, halv tio. MEN jag kunde helt enkelt inte somna. Ligger mesta och funderar på förra nattens mardrömmar.

 

·         Mår illa, efter tre dagar uppehåll. Inte kul.

 

·         Det börjar göra ont i magen. Krabaten som växer?

 

·         Efter ett tag blev jag pissnödig så jag var tvungen att gå på toa. Och kissa ungefär tre droppar. Kul.

 

·         Jag börja frysa om fötterna. Så jag var tvungen att gå upp och leta reda på ett extra täcke.

 

·         Goben fick för sig (i sömnen) att han skulle komma och ligga så nära mig som möjligt. Vilket jag inge uppskattar. Behöver ha lite utrymme när jag ska sova.

 

·         Goben fick för sig (i sömnen) att han skulle peta på mig.

 

·         När jag väl somnar drömmer jag mardrömmar, för tredje natten i rad. När jag vaknar kan jag inte somna om igen. För då ligger jag bara och tänker på drömmarna.

 

·         När jag äntligen lyckas somna så ringer klockan efter ca 30 min.

 

·         Förklarar för goben att jag tänker stanna hemma och sova. Detta hindrar honom inte ifrån att komma in två gånger i rummet (inte så där smygandes utan dörren åker upp i 170 och han klampar in) för att hämta div saker.

 

·         Detta hindrar honom heller inte ifrån att komma in och säga ”nu för jag tösan till förskolan” och efter att han gjort de så kommer han in IGEN för att fråga om jag vill med till hans bror och dricka kaffe.

 

·         Katten börjar jama för att han vill ut.

 

Efter det inser jag att det helt enkelt inte är meningen att vi stackars gravida varelser ska få sova. Nej naturen spelar oss ett grymt spratt. För när, om inte när man är gravid, skulle man behöva sin sömn som bäst? Jag menar det sker miljontals olika saker i kroppen och när bebisen väl kommit så kommer sömnen verkligen bli bortprioriterad.

Så nu sitter jag här. Har just ätit frukost och ska snart hämta mig en kopp kaffe.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback