amning

2009-07-19 @ 22:21:52 Permalink att vara mamma Kommentarer (4) Trackbacks ()

Nu har pojken 3 dagar gammal.
Vi kämpar på här hemma med amningen. Det har ju vart en ganska stor grej för mig under graviditeten då det inte fungerade med tösan. Har verkligen velat få det att fungera den här gången.
Vi kämpar som sagt på. Tyvärr går det inte så bra.
Jag har fått sår på båda bröstvårtorna. Det högra är rätt ok, det gör ont men det går att amma med. Det vänstra är ett h*lvete. Grinar så fort sonen närmar sig det bröstet. Har försöka med amningsnapp men det hjälper inte alls. Försöker även vara jätte noga med att han ska få rätt tag. Antingen gör vi fel endå eller så hjälper det helt enkelt inte.

Och som om det inte vore nog så har jag fått mjölkstockning. Det högra bröstet är lindrigt, har nästan fått bort det därifrån. Men det vänstra… aj aj. Det är 3-4 stora ”bollar” som jag försöker värma och masserar. Har även försökt handmjölka och pumpa (kan ju inte amma pga såren!) men det fungerar inte.

Jag kan inte bära omkring på sonen om han ska flyttas pga smärtan. Jag kan inte krama om tösan. Jag kan helt enkelt inte vara nära mina barn. Det är hemskt!
Jag kan inte ens ha på mig en tröja för det gör så förbannat ONT!

Imorgon ska vi till sunderbyn på återbesök med sonen. Ska be dem om hjälp. Sen får vi se. Jag vill gärna amma men inte om det betyder att jag inte kan vara nära mina barn.

 


Kommentarer

Postat av: camilla'

hoppas det blir bättre! så ont ska du inte behöva ha

2009-07-20 @ 08:57:58

Postat av: Emelie

Aj aj aj. Hoppas det går bättre snart!

2009-07-20 @ 09:17:12
URL: http://yoem.blogg.se/

Postat av: Jenny

Hej!

Jag blev rekomenderad att använda PureLan för såriga bröstvårtor. Det är en riktigt fet kräm, 100% ren lanolin. kan även användas på torr baby hud. Den behöver inte tvättas bort före amning heller. Du kan få min tub om du vill. Är inte använt så mycket från den. Om du inte vill ha min så finns den att köpa på nätet eller så på Barnens hus. Bara komma över å hämta om du vil testa :)

2009-07-20 @ 09:59:30
URL: http://adriansmamma.blogspot.com

Postat av: Fia

Grattis Gumman Till lill Pojken.

många kramar Fia+ Familj



ps. hoppas allt löser sig med amningen



2009-07-21 @ 01:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback