bra dag

2009-07-25 @ 20:09:00 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Idag har det faktiskt varit en bra dag.
Vi for iväg till svägerskan efter att tösan sovit. Satt där och fika och prata i ungefär två timmar. Sedan var det dags att fara hem och laga middag.
Efter middagen for tösan och goben dit igen. Jag och krabaten stannade hemma. Kände att jag inte riktigt hade kraft och ork att fara iväg igen och dessutom väntade ju ”maraton-amningen”.  

Under eftermiddagen brukar han vilja ligga och amma i flera timmar. Han kan ta en 5-10 mins paus då han ligger och sover och sedan vaknar han och vill amma lite till. Helt ok för mig, iaf nu i början. Han måste ju få igång mjölkproduktionen. Men jag tar gärna den biten i hemmets lugna vrå. Han brukar bli lite ”tjorvig” när det är slut och det kan vara lite frustrerande. Jag blir stressad och då orkar jag inte ha folk runtomkring.

 

Nu ligger tösan i sängen. Lite tidigare än vanligt, få se om hon somnar. Krabaten ligger och sover här bredvid och goben sitter vid datorn. Allt är lugnt och skönt. Passar på att njuuuuta av lugnet. Någonting säger mig att det inte kommer bli så jätte många sådana här stunder framöver ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback