inga kläder och magknip

2009-07-29 @ 11:40:54 Permalink att vara mamma Kommentarer (3) Trackbacks ()

Vi är fortfarande i haparanda. Börjar ha riktig hemlängtan så jag och barnen åker nog hem imorgon. Tror jag. Vi får se…

Vi börjar med lite gnäll om amninge:
Det blev ingen BH igår. Den satt inte bra och sömmarna syntes igenom kläderna. Usch. Varför finns de ingen fin amningsbh?!

Provade lite kläder men hittade ingenting jag kan ha till bröllopet. Vill ju kunna amma utan att behöva dra upp ”hela alltihopa” så att säga. Varför finns det inga fina och BILLIGA amningsklänningar/toppar?!

 

Stackars krabaten har magknip och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Kanske är det någonting jag äter som går ut i mjölken? Vet inte riktigt vad jag ska börja utesluta… tips och råd?

Var på promenad med honom imorse och när vi var längst bort ifrån mamma så började han gallskrika och skrek hur mkt som helst i säkert 10 min. Lagom roligt. Nappen dög inte och att försöka gunga vagnen hjälpte inte heller. Det var nog den där magknipen som spökade och då hjälper nästan ingenting. Fick ju nästan panik och började svettas. Som tur var blev han lugn och somnade, tillslut. Pust. Tror vi ska hålla oss i närheten av huset från och med nu.

 

Tösan stannade ”hemma” med sina mostrar när vi for iväg. Syster har kommit hit igår och sov över så tösan är överlycklig nu när hon har 2 av 3 mostrar att busa med :).

Nu är det hög tid för förmiddagsluren. Krabaten sover och tösan ligger på soffan och ser på film. Förhoppningsvis somnar hon snart. Då ska jag passa på att käka lite lunch och sedan kanske jag också lägger mig ett slag. Har vart en rätt lång natt…

 

tiia försöker trösta krabaten

 

bus med lillmoster


Kommentarer

Postat av: jag

lök, och mjölk säger dom att man ska undvika.

2009-07-29 @ 14:35:55

Postat av: Elin (Mamma till Rasmus)

Jo, säger samma som ovan, mjölk o lök. Även jordgubbar. Vet en sak som kan fungera, så att han inte behöver skrika lika mycket, bär honom i bärsjal. Det funkade på Rasmus, det enda som funkade.

2009-07-29 @ 16:36:49

Postat av: Malin

Hej älskling ;) Jag har 3st amnings BHar.. 2st sånna mjuka och en vanlig BH som är en amnings BH.. :) Du vet en sån vadderad.. Kommer hem lördag så om det inte är försent så kan du ju prova mina :)

Sen har jag fina tröjjor som funkar att amma i.. Du får kika vad som finns :)

Vitlök ger också magsmärta hos barnen och jordgubbar.. Saknar dig enormt gumman!

2009-07-29 @ 19:23:49
URL: http://uppfyllsonskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback