ingen sammanhängande sömn

2009-03-19 @ 06:43:01 Permalink Gravid med Krabaten Kommentarer (2) Trackbacks ()

God morgon gott folk.

 

Idag verkar solen skina på. Härligt, härligt. Men jag blir nog hemma ifrån skolan idag. Är så otroligt trött så ni inte kan förstå. Förstår egentligen inte varför. Har ju börjat äta järntabletter och lägger mig i god tid på kvällarna.


Men så får man ju sällan någon längre sammanhängande sömn. Det ser alla min barn till.  
Först sparkar krabaten omkring inne i magen så man inte kan sova. Nu känner man det hur tydligt som helst. Sedan vaknar tösan (men det tar som tur är goben hand om). Så jag kan ligga kvar i sängen. Självklart kan jag aldrig somna om innan han kommit och lagt sig igen men jag kan ligga kvar iaf. Inte långt efter det så  är det bara att gå upp på toa för krabaten trycker mot blåsan.
Japp, då tänker man att allt är fixat och klart. Men icke. För just när man somnat om så börjar Ådi jama. Och jama och jama. Ja då är det bara att gå upp och se efter vad det är han vill. Inatt var det maten som var slut. Suck. Bara att fylla på matskålen och krypa ner i sängs igen. Lagom tills man kommit till ro och hittat sig en bekväm ställning (vilket inte är det lättaste nu när magen börjat bli så stor!) så kommer Ådi (IGEN). ”Mjaooo, mjao, MJAOOOO”.  Gaaaah! Upp, slänga ut katten, in på toa (två flugor i en smäll) och ner i sängen igen.
Sedan harjag faktiskt sovit fram till 06.00 då jag hörde att tösan steg upp.
Först förstod jag inte varför hon inte kom in till oss. Sedan kom jag på att vi lämnat chipspåsen framme på vardagsrummsbordet. Smög upp och mkt riktigt, där stod hon och mummsade på chipsen. Haha!

 

25:e graviditetsveckan


Kommentarer

Postat av: Emelie

Ja du har det inte lätt. Däremot måste jag bara fälla in att Liv är allt bra söt ;)



När du skickade sms häromdagen om vi hade sett "Yesman" och jag sa japp så fick jag aldrig nåt tillbaka. Haha! Vad tänkte du? :) Om du orkar umgås nån dag får du gärna höra av dig, är ledig lördag och söndag! :)

2009-03-19 @ 11:03:28
URL: http://yoem.blogg.se/

Postat av: camilla'

haha, den lille lurken!

2009-03-19 @ 15:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback