längtar efter sommaren!

2009-03-21 @ 07:06:38 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Å vad jag längtar efter sommaren! Ni kan inte förstå… eller ja, de flesta av er förstår nog. Delar nog min längtan med de allra flesta svenskar!

Våren är helt ok. Vissa gånger är våren helt underbar. Härligt när solen skiner och asfalten kikar fram. MEN det är jobbigt med allt slask. Barn och slaks. Gärna barn utan vattentäta skor och slask. Behöver jag säga mer?
Sedan fryser ju slasket till is. Och så är det isbana hela vägen. Barn och isabana…
Nej den riktiga våren är underbar. Ni vet då så gott som all snö har försvunnit.

Ja visst är det hemska att jag överhuvudtaget ids gnälla när solen skiner så fint där ute?

Men sommaren... Man är inte lika begränsad som på vintern. Det är bara att gå ut. På med nå skor och en solhatt på kidsen och sedan är det bara att gå ut!
Och om man ska en lite längre bit så kan man ta cykeln utan att behöva vara rädd för att ramla och slå ihjäl halva sin familj.
Dessutom blir man lycklig. Solljuset gör en lycklig. Och så känns det som att dygnet har fler timmar när det blir ljust tidigt och mörkt sent. Jag utnyttjar de lite senare timmarna på ett helt annat sätt på sommaren. Vi är ute mycket senare. Det spelar liksom ingen roll att klockan är 18.00, vi kan endå gå ut och leka en timme innan tösan ska sova.
Och allt grillande. Å vad jag längtar efter att grilla! Och äta potatisallad, färska potatis, grönsallad… ja allt som hör till! Herre gud vad mysigt det är att ha över ett gäng kompisar och käka gillar till middag.

Och dessutom kommer ju krabaten till oss under den här sommare. Det längtar jag verkligen efter. En lite nyfödd skitunge. Å vad mysigt.
Å vad jag längtar efter sommaren!


bilder från förra sommaren:


Kommentarer

Postat av: Elin

TACK TACK

2009-03-21 @ 15:15:23
URL: http://gaffelnasa.blogg.se/

Postat av: Elin

TACK TACK

2009-03-21 @ 15:15:27
URL: http://gaffelnasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback