ny vecka

2009-03-16 @ 06:20:36 Permalink Gravid med Krabaten Kommentarer (6) Trackbacks ()

Nu är vi inne på en ny vecka. Och dessutom är vi inne i den 25:e graviditetsveckan, kan ni tänka er det? Tiden bara flyger iväg! Och magen växer så det knakar.
Vilket jag får höra. ”oj vad stor mage du har!”. Trodde inte jag skulle ta åt mig av sådana kommentarer men… ja de känns ju mindre kul att höra. Speciellt när de kommer ifrån kvinnor som själva fött fler än ett barn och antagligen har haft precis lika stor mage som jag har just nu. Men det verkar de ha glömt totalt. Ja, ja… skit samma. Så länge man själv vet om att allt är som de ska så…

 

Idag har jag väl inte så där jätte mkt vettigt att dela med mig av.
Imorse tassade tösan in i vårt sovrum. Bad goben kolla vad klockan var. ”snart tjugo i sju” fick jag till svar. Perfekt tänkte jag. Hade ju ställt klockan att ringa tjugo i sju! Så vi gick upp, hela bunten.
Sen upptäcker jag att klockan är tjugo i sex! Suck.
Nåja, då har man lite extra tid på sig innan det är dags att gå mot bussen. Har ju mattelektion idag.
Det har faktiskt gått jätte bra med matten på senaste. Räknar lite varje dag. Ibland blir det bara 20 min. Men det är ju faktiskt också någonting! Läraren tycker att det går bra för mig, känns såklart jätte kul.

 

Nu ska jag väl sluta skriva en massa osammanhängande svammel!

 

kan ju lägga ut en bild också, bara för att de var så länge sedan:

slutet av v 23, början av v 24 (tror jag)

Kommentarer

Postat av: Josse

Fin mage! :)

2009-03-16 @ 08:37:55
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Postat av: Tessan

oj oj oj, så stor den har blivit!!! :)

2009-03-16 @ 09:19:18
URL: http://dreams--and--reality.blogspot.com/

Postat av: Bela

Gravidmagar som är så fina! :)

2009-03-16 @ 10:16:14
URL: http://www.metrobloggar.se/bela

Postat av: Ida

Vad fin mage!

2009-03-16 @ 13:12:27
URL: http://storasysteryster.blogg.se/

Postat av: Emelie

Lillamaa får nu istället heta Storamaa ;) Söt kula btw!

2009-03-16 @ 14:01:13
URL: http://yoem.blogg.se/

Postat av: Anonym

Hej,

känner dig inte men läser din blogg pga att vi är i samma graviditetsvecka. Jag har också fått kommentarer på 'oj vad stor mage du har, hur stor ska du bli egentligen'. Och visst är den större än med nr 1 men hellre lite för mycket än för lite inför kommande amning ;-). Som du skriver, så länge man själv vet om att allt är som det ska så ska man inte bry sig.

Lycka till!

2009-03-16 @ 15:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback